Élet-Stílus

Audi: világpremier Győrből

Csütörtök este nyolc órakor hivatalosan is bemutatkozott az új, Győrben gyártott Audi TT. Az autó megőrizte elődje formáját, de új márkaarccal jelentkezik.

Korábban az Audi bemutatott egy árnyalt képet és néhány információt is elárult már az új TT-ről. Most lerántották a leplet a kész kocsiról. 500 meghívott vendég társaságában, Berlinben mutatkozott be az új Audi. A prominensek között volt Franz Müntefering német alkancellár és munkaügyi miniszter, Klaus Wowereit Berlin főpolgármestere, Edmund Stoiber bajor miniszterelnök, Zinedine Zidane, Ronaldo és Matthias Ekkström.

Hasonlít, de még sportosabb

Első pillantásra látható, hogy az autó formája hasonlít az elődmodellére, a legnagyobb eltérést az orr-rész jelenti. Itt a Shooting Brake koncepcióautón bemutatott formákat láthatjuk viszont.

Az új TT az elejétől a végéig 137 milliméterrel bővült, így 4178 milliméter hosszú, széltében 78 milliméterrel gazdagodott, az eredmény itt 1842 milliméter. Ez még nyújtottabb, még laposabb külsőt kölcsönöz a sportkocsinak. A jobb használhatóság érdekében 20 literrel bővült a csomagtartó kapacitása, most 290 liter áll az utasok rendelkezésére. Ha a hátsó üléseket ledöntik, akkor 700 liternyi hely jut a poggyásznak. A TT ruhája alatt továbbra is 2+2 üléses utastér kapott helyet.

69 százalékban alumíniumból, 31 százalékban acélból áll az új TT karosszériája, amit az Audi Space Frame technológiával rögzítettek egymáshoz. A kocsi csomagtérfedele egy szárnyat rejt. A spoiler 120 km/óra felett bújik elő, ezzel növelve a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt. Az első TT-k még szárny nélkül készültek, de több nem egyértelmű baleset miatt később az Audi úgy döntött, sportautóit ellátja egy spoilerrel.


Audi: világpremier Győrből 1

Nyújtottabb lett elõdjénél az új TT, a csomagtartó 20 literrel bõvült (Vezess.hu)

A motor is izmosodott

Nem csak ennek köszönheti sportosságát az Audi új sportmodellje, hanem az új fejlesztésű, sportos hangolású futóműnek is. Felárért aktív lengéscsillapító-rendszer is kérhető a TT-hez, ez a másodperc törtrésze alatt módosítja a csillapítás mértékét, képes lágyabb és egészen sportos beállítás elérésére is. Az alap TT modellek 16 colos felnikkel és gumikkal készülnek, a csúcsváltozatokra pedig akár 19 colos abroncsok is kerülhetnek.

Ez nem véletlen, hiszen a korábbiaknál erősebb motorok vannak a kocsiban. Kezdetben az alapmotor a jól ismert 2.0 TFSI lesz, amely a turbófeltöltő alkalmazásával 200 lóerőt teljesít. Már ezzel is igen sportos az új TT, hiszen 6,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Ennél is többet tud a V6-os változat, aminek hengerűrtartalma 3189 köbcenti. Ezzel 5,7 másodperc alatt éri el a 100-as tempót a kocsi, végsebessége pedig 250 km/óra.


Audi: világpremier Győrből 2

240 km/h a kétliteres TFSI végsebessége (Vezess.hu)

Ezen gyorsulásási értéket csak a felárért kapható hatfokozatú DSG váltóval produkálja a TT, az alapfelszereltséghez tartozó hatfokozatú manuális váltóval ennél 0,2 másodperccel rosszabban teljesít. A négyhengeres változat alapkivitele elsőkerék-hajtású, a V6-os quattro-t viszont összkerék-hajtással látják el.

Tovább bővít az Audi

Győrben január óta folyik az új Audi TT modell nullszériájának gyártása, a sorozatgyártás május első hetében indul – jelenti a Világgazdaság. Az első generációs sportkocsit felváltó autó gyártásba állítását az elmúlt évben 14 millió eurós beruházás tette lehetővé, a közelmúltban pedig 136 ezer euróért fejlesztette a nemfémes alkatrészek elemzését végző labor felszereltségét a cég.

Az új TT termelését fokozatosan bővítik: eleinte csak napi néhány autó hagyja el a szerelőszalagot, de augusztus végére már napi 140 kocsit készít az egyenként 200 fős két műszak. Az Audi AG tervei szerint pedig 2007-től az Audi Hungaria három műszakban gyártja majd a sportautókat, de ehhez már létszámbővítésre lesz szükség.


Audi: világpremier Győrből 3

120-nál bújik elõ a spoiler (Vezess.hu)

Az Audi Hungaria Motor Kft. járműgyárában jelenleg kétszázan dolgoznak, s a második műszak beindításához szükséges munkaerőt a motorgyár állományából biztosítják. A társaság ugyanis több mint 250 millió eurós idei beruházási keretéből új motorgyártó berendezések telepítése mellett a termelékenység növelésére is komoly összegeket fordít. Az így felszabaduló munkaerő kerülhet a járműgyárba – írja a gazdasági napilap.

Az Audi AG 1993-ban jelent meg befektetőként Magyarországon, abban az évben 60 millió euróval indult. Azóta 2,8 milliárd eurót fektetett be az országban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik