Élet-Stílus

Gyári Suzuki 320 lóerővel

2007-től a Suzuki is rajthoz áll a ralivilágbajnokság csúcskategóriájában. A tavalyi Junior Világbanok csapat a most bemutatott SX4-ből épít az FIA szabályainak megfelelő WRC-t.

A verseny SX4 négyhengeres, 2.0 literes turbófeltöltős motort kapott, ennek maximális teljesítménye 320 lóerő 4000-es fordulatszámnál. A gyors kanyarvételt segíti, hogy a pilóta 637 newtonméteres nyomatékot vethet be. A motor ereje ötfokozatú szekvenciális váltón, karbon kuplungtárcsán és négykerék-hajtáson át támadja az utat.

A félautomata sebességváltót a kormányon elhelyezett fülekkel lehet kapcsolni alapesetben, de ha az nem működik, akkor a hagyományos váltókar is rendelkezésre áll. Aszfalton elöl 370 milliméteres féktárcsákat és nyolcdugattyús féknyergeket alkalmaznak, murván “csak” 358 mm-es tárcsákba harapnak a négydugattyús nyergek. Hátul minden esetben 304 mm-es tárcsák vannak.

Elöl és hátul hagyományos, mechanikus differenciálművet építettek be, a középső azonban aktív rendszerű. Erre azért van szükség, hogy amikor a pilóta behúzza a kézifékkart, az elektronika egyből leoldja a hátsó hajtást, így a blokkoló hátsó kerekek nem tudják lefékezni a hajtásláncon keresztül az elsőket.

Ahogy a legtöbb versenycsapatnak, úgy a Suzukinak is a kis házi manufaktúra, a Reiger szállítja az állítható lengéscsillapítókat. Az előírásoknak megfelelő minimális súlyt hozza az SX4 is, a kocsi 1230 kilogramm. Aszfalton 8×18-as, murván és havon 7×15-ös felniket és a hozzájuk tartozó verseny gumikat vetnek be.

Idén az új Swift S1600-al vesz részt a ralibajnokságban a Suzuki (Vezess.hu)

2007-ben a teljes világbajnoki sorozat a fejet tetejére áll. Új szabályok és új versenyidőszak lép életbe. Olcsóbb egyszerű versenyautókkal csatáznak majd a résztvevők.

Idén még a hagyományos világbajnoki sorozatot láthatjuk, ami már egy nyújtott változat, az utolsó futam decemberben lesz. Ezt követően 2007 elején, csak egy rövidebb, valószínűleg nyolc versenyből álló sorozat lesz. 2007 augusztusában indul aztán az új típusú versenyévad, amely “célja” 2008-ban lesz.

Mindezt azért, hogy a WRC-nek ne kelljen versengenie a Forma-1-el, azaz, hogy még több nézőt, reklámozót vonzzon. Azaz az FIA alkalmazza a Dakar effektust, a sivatagi versenynek ugyanis kiemelkedően magas a sajtó visszhangja, az év elején ugyanis nincs más komoly az európaiak számára fontos verseny.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik