Élet-Stílus

Villámrajtot vett az újautó-piac

Bár egész évre vonatkozó prognózisokat nehéz lenne tenni egy hónap eredményéből, ám szembetűnő, hogy jó néhány márka újautó-eladásai jelentősen nőttek az év első hónapjában – írja a Napi Gazdaság.

Bár egy hónap teljesítményéből hosszú távú következtetést aligha lehet levonni, mégis figyelmet érdemel, hogy – az előzetes adatok szerint – ez év első hónapjának új személyautó-eladásai számottevően jobb eredményt mutatnak, mint a 2005. januári összértékesítés. Ez különösen azért szembetűnő, mert hosszú évekre visszamenő tapasztalatok szerint az új év első két hónapja általában gyenge újautó-eladásokat mutat, s most viszonylag erős hónapot produkáltak a forgalmazók.

A lap számításait Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke is megerősítette, aki azonban hozzátette, hogy az összesített, hivatalos adatok várhatóan e hét végére állnak rendelkezésre. A jól teljesítők közé sorolhatók az Audi, a BMW, a Dacia, a Ford, a Mercedes, a Porsche, a Renault, a Skoda, a Suzuki, a Toyota, a Volkswagen (VW) is. Kiugró eredményt, több mint 40 százalékos növekedést mutat a Ford személyautó-eladása, ám a VW-nek sem sok oka lehet panaszra a közel 30 százalékos bővüléssel. A növekedés egyik magyarázata lehet, hogy néhány márka esetében a tényleges eladás ez év elejére húzódott át a januártól csökkenő áfateher miatt – igaz, ezt némileg ellensúlyozza a növekvő regisztrációs díj –, ugyanakkor szintén a vásárlói kedvet javító tényező lehet, hogy már most jelentős kedvezményekkel kapható több márka.

Az előzetes adatokból az olvasható ki, hogy a januári top-10-es lista élén jelentős az átrendeződés. A Suzuki tartja első helyét, másodiknak a Ford állhat a dobogóra, a Skoda megerősítette harmadik helyét, a negyedik VW eggyel előbbre lépett, s az ötödik a Renault, amely – a tavalyi összteljesítménye után – az utolsó harmadból lépett előbbre.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik