Élet-Stílus

Sarkvidéki körülmények várnak a ralimezőnyre

Svédország az északiak felségterülete, sokáig más versenyzők, az élmezőnybe sem kerültek. A svéd Stig Blomqvist a 70-es és 80-as évek emblematikus figurája tartja a rekordot hét győzelemmel. Korábban Carlos Sainz került közel a győzelemhez, az első nem skandináv sikert 2004-ben Sebastien Loeb szerezte meg.

A Monte-Carlo rali győztese, a Ford színeiben versenyző Marcus Grönholm 38. születésnapját szeretné győzelemmel ünnepelni Svédországban, s ezzel négyre növelni svédországi győzelmeinek számát. Azt azonban elismerte a finn pilóta, hogy nem lesz könnyű dolga, s már a szezonnyitó ralin is nehezebb helyzetben lett volna a győzelemért folyó küzdelemben, ha Sebastien Loeb nem csúszik ki az útról.

Nagy kihívással néz szembe a Kronos Citroën, hiszen a Svéd ralin még soha nem versenyzett, ráadásul ezúttal három autót állít csatasorba. A világbajnok Sébastien Loeb mellett Xavier Pons és a Junior WRC címvédő bajnok, Dani Sordo kap lehetőséget a bizonyításra. “A Mexikó és a Japán rali teljesen új lesz számunkra. Ez része az idei kihívásnak. Ami Svédországot illeti, néhány új dolgot fogunk felfedezni, főleg mivel ez a verseny a maga nemében is különleges.” – nyilatkozta a csapatvezető Marc Van Dalen.

A Ford mellett másik gyári csapatként induló Subaru is nagy tervekkel vág neki a hétvégi ralinak. Petter Solberg szeretné megismételni tavalyi győzelmét és ebben a Subaru gumipartnere, a Pirelli is segítségére lesz egy új szegecselési technika bevezetésével. Solberg mellett ezúttal Chris Atkinson lesz, aki a 2006-os autóval vág neki a versenynek.


Sarkvidéki körülmények várnak a ralimezőnyre 1

Chris Atkinson idén a Forddal próbálkozik (Vezess.hu)

A Svédországban itt általános -40°C fokos hőmérséklet nagyon komoly előkészületeket kíván meg a csapatoktól. Ezen a skandináv ralin a gyorsasági szakaszok nagyon gyorsak és látványosak. Ilyen körülmények között soha nem kérdés, hogy milyen abroncsot válasszanak a csapatok: a szegecses papucsok jól megfogják az autókat a jégen és elég tapadást adnak ahhoz, hogy gyorsan tudjanak haladni. Az átlagtempó 115 km/óra körül lesz a gyorsasági szakaszokon.

Ezúttal is Svédország közepén lesz a rali központja, Karlstadt városában, Varmland és Dalarna tartományban. A rali 1447,76 km hosszú, 19 gyorsasági szakasszal, amelyek összesen 349,02 kilométert tesznek ki.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik