Élet-Stílus

Száguld a Suzuki

A legnagyobb japán kisautógyár, a Suzuki Motor Corp. az üzleti éve decemberrel zárult első kilenc hónapjában 6,8 százalékkal növelte a nyereségét, miután minden piacon nőtt a kereslet. A sikernek a General Motors-nál is örülhetnek, hiszen övék a Suzuki 20 százaléka.

A Suzuki az első kilenc hónapban 47,9 milliárd jenes csoportszintű adózott eredményt jelentett szerdán, 6,8 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbi 44,84 milliárdnál. Az üzemi eredmény 85,84 milliárd jenre gyarapodott az egy évvel korábbi 81,7 milliárdhoz képest, a forgalom 1,953 billió jenre nőtt 1,739 billióról. A cég szerint minden piacon élénken nőtt a kereslet.

A Suzuki központjában megerősítették a negyedévvel ezelőtti előrejelzést, amely szerint a márciussal záruló üzleti évben 61 milliárd jenes adózott eredményre és 2,57 billió jenes forgalomra számítanak.

A Suzukinál, ötévi profitnövekedés után, a mostani pénzügyi évre eredetileg még nyereségcsökkenést valószínűsítenek, mert a nagy keresletnövekedésre számítva növelik a beruházásokat világszerte. A mostani pénzügyi évre 48 milliárd jenes adózott eredményt és 90 milliárd jenes üzemi eredményt vártak a cégnél év elején. Azt jósolták a vállalatnál év elején, hogy az eladott autók számát 16 százalékkal 2,189 millióra növelik világszerte az üzleti évben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik