Élet-Stílus

Kissé befékez az online hirdetési piac

Valamelyest mérséklődik az utóbbi időben legdinamikusabb növekedési ütemet produkáló online hirdetési piac bővülése, ennek ellenére a netes reklámokra költött összeg az idén megközelítheti a nyolcmilliárd forintot – írja a Világgazdaság.

Várhatóan az idén is 25-30 százalékkal nőhet majd a hazai online hirdetési piac. Novák Péter, a legnagyobb hazai online marketingcég, a Kirowski digitális marketing- és médiaüzletág-igazgatója szerint 2006-ban ez akár másfél-két milliárd forintos növekedést jelenthet 2005-höz képest.

Egyelőre nincsenek végleges adatok a tavalyi évvel kapcsolatban, az előzetes várakozások szerint viszont arra lehet számítani, hogy nettó hatmilliárd forintot költöttek el a cégek internetes hirdetésekre. Ebben benne vannak az álláshirdetésekre és az online direkt marketingre fordított összegek is – jelezte a szakember. A magyar online hirdetési index (MOHI) legfrissebb adatai szerint a nagy hirdetők tavaly közel egymilliárd forinttal költöttek többet, mint 2004-ben. A MOHI-t alkotó nyolc internetes tartalomszolgáltató: a Habostorta, a Házipatika, az Index, a Napi Online, az Origo, a Portfólió, a Ringier Online, a Sanoma Online az álláshirdetések nélkül kalkulált online hirdetési piac 65-70 százalékát teszi ki. Legutolsó adataik szerint az ügynökségi jutalékkal csökkentett online reklámbevételük tavaly 3,44 milliárd forintot tett ki online direkt és a keresőmarketing nélkül.

Novák Péter szerint az idei évben a legnagyobb lendületet a labdarúgó-világbajnokság és a választások jelenthetik az online hirdetési piacon. Ezenkívül folyamatosan lehet az új belépőkre is számítani. Novák Péter úgy látja: a mindennapi fogyasztási cikkeket gyártó, úgynevezett FMCG-cégek többsége egyelőre nem ismerte fel a világhálóban rejlő lehetőségeket. Ha közülük néhány átcsoportosítja a büdzséjének egy kis részét, már az több száz millió forintos emelkedést generálhat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik