Élet-Stílus

Emelkedik a Fiat piaci részesedése

A Fiat ismét fellélegezhet az elmúlt évek nehéz időszaka után. Decemberben a Fiat csoport Olaszországban forgalomba állított modelljeinek a száma a zsugorodó piac ellenére nőtt. Pozitív értékesítési eredményekről számolhat be a Fiat külföldön is.

Az olaszországi eladások decemberben 3,5 százalékkal 41 ezerre emelkedtek, az összességében 6,3 százalékkal zsugorodó autóértékesítési piacon. Éves szinten 1,3 százalékkal csökkent az autópiaci értékesítési forgalom Olaszországban, összesen 2,2 millió autóra.

A Fiat piaci részesedése decemberben az előző havi 26,6 százalékról 29,4 százalékra nőtt, ami legfőképpen a Grande Punto modell sikerének köszönhető. A típusból már 88 ezerre van előrendelés. Az ősszel bemutatott modellbe nagy reményeket fektet a Fiat, nevezetesen az idei évre várt konszolidációt, a márkaimázs megújulását és jó egymillió új vevő megnyerését erre a modellre alapozza.

Jó eredményt ért el a Fiat csoport tagja a Lancia is évi 4,78 százalékos eladás növeléssel tavaly. Az új Panda pedig már 12 ezer példányban kelt el. Az új Opel Corsa generációval közös platformra épülő modellel a kis kompakt kategória piacvezetői rangját kívánja megszerezni a Fiat.

A Fiat az elkövetkező három évben 20 új Fiat, Lancia és Alfa Romeo modellel jelenik meg és 23 modellt újít fel, amelyek fejlesztésébe összesen 10 milliárd eurót fektet. Kutatás-fejlesztési feladatokra 4 milliárd eurót szán. Elsősorban az Alfa Romeo imázsa szorul felfrissítésre.

Pozitív értékesítési eredményekről számolhat be a Fiat külföldön is. A Fiat, Lancia és Alfa Romeo modellek piaci részesedése hét százalékon áll Európában, emelkedő tendenciával. Franciaországban a Fiat eladásai 8,2 százalékkal nőttek decemberben, miközben az autópiac 1,4 százalékkal szűkült.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik