Élet-Stílus

Hatalmas üzlet a Mozart-év Ausztriában

Mozart pontosan 8,8 milliárd dollárt ér – legalábbis így számítja az osztrák idegenforgalmi hivatal. A Mozart „márkanév" értékének felmérése most mindenképpen aktuális, hiszen az idén ünnepeljük a nagy osztrák zeneszerző születésének 250. évfordulóját.

A Világgazdaság írása szerint ebből az alkalomból példátlanul gazdag rendezvénysorozatot állított össze a zseniális muzsikus szülővárosa, az egyébként is folyamatosan Mozart-lázban égő Salzburg. A koncertsorozat csúcspontja a zeneszerző születésnapján, január 27-én lesz. Ekkor a Bécsi Filharmonikus Zenekar két hangversenyt is ad, amelyeket Heinz Fischer osztrák államfő és Wolfgang Schüssel kancellár beszéde nyit majd meg.

A Mozart-év a lemez- és könyvkiadóknak, a merchandise-termékek gyártóinak és forgalmazóinak, illetve a vendéglátóiparnak egyaránt hatalmas üzletet jelent. Mozart-bögrékkel, -pólókkal, -tollakkal és -esernyőkkel persze eddig is tele voltak a salzburgi kirakatok, de ezúttal golflabdáktól a gyerekzokniig valóban minden elképzelhető termékféleséget piacra dobnak a találékony kereskedők. Aki nem akar vagy nem tud Salzburgba látogatni, az egy külön e célból létrehozott német és angol nyelvű internetes portálon keresztül rendelhet az ajándéktárgyakból.

Az emlékév tovább növelheti a híres Mozart-golyók iránti keresletet, ugyanakkor az édességgyártó cégek közötti versenyt is minden eddiginél jobban kiélezheti – mutat rá a Financial Times. A Mirabell – amely nemrég a Kraft Foods tulajdonába került – azt állítja, csak az ő Mozart-golyója követi az eredeti receptet, ám más cégek is gyártják a csokoládé-marcipán-nugát finomságot. A tét óriási: az elmúlt száz évben állítólag másfél milliárd Mozart-golyót adtak el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik