Élet-Stílus

Jelentősen növelte eladásait a BMW-csoport

A BMW AG német járműgyártó szerdán arról számolt be, hogy augusztusi globális eladása 23,2 százalékkal nőtt. A Reuters eköüzben úgy értesült, hogy a cég csatlakozik a DaimlerChrysler és a General Motors hibridautó projektjéhez.

A müncheni székhelyű vállalat értékesítése a január-augusztus közötti időszakban 11,4 százalékkal 856 731 járműre bővült. A BMW csoporthoz tartozik a BMW, a Mini és a Rolls-Royce márka.

A német BMW autógyár adózott eredménye a második negyedévben 663 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 671 millióhoz képest, de halványan meghaladta az elemzők várta 662 milliót. Az adó előtti eredmény 916 millió euróra csökkent 1,084 milliárdhoz képest, a forgalom – az első negyedévi visszaesés után – 2,1 százalékkal 12,159 milliárdra nőtt 11,91 milliárdhoz viszonyítva.

A hibridautó projekttel kapcsolatban a BMW elzárkózott a hír cáfolatától és megerősítésétől, mondván bejelentésre készül hibridautó terveire vonatkozóan.

A DaimlerChrysler és a GM az elmúlt hónapban kötöttek megállapodást hibrid járművek közös fejlesztéséről, hogy együttes erővel vehessék fel a versenyt a japán gyárakkal. A Toyota Motor Corp és a Honda Motor Co Ltd jelentős előnyre tettek szert, mivel már értékesítenek hibrid hajtású modelleket. Csatlakozásával a világ legnagyobb autógyára és az ötödik legnagyobb autógyára szövetségéhez a BMW gyakorlatilag fejlesztési irányt változtat, hiszen eddig hidrogén hajtású belsőégésű motorok és hidrogént felhasználó üzemanyagcellák fejlesztésére koncentrált.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik