Élet-Stílus

Renault Laguna Grandtour – a nyugodtság szobra

Velejéig kiegyensúlyozott utazóautót ismerhettünk meg a kombi Laguna személyében. A 170 lovas turbómotorral és a kissé mélázó automataváltóval a nyugodtság szobra a Laguna.

A franciák középkategóriás modellje bemutatása után négy évvel megérett némi modellfrissítésre. A Renault mérnökei a jól bevált recept szerint igyekeztek javítani a designon: új lámpákat és hűtőmaszkot kreáltak, tovább növelték a biztonságot, orvosolták a típushibákat. Ám ez a ráncfelvarrás nem igazán átütő erejű. A külső változások leginkább az autó orrán tapinthatók, ahol az eddigi műanyag lemezes hűtőmaszk helyett egy finomabb vonalú, ám teljesen átlagos orr kapott helyet. Az új lámpák kétségtelenül harmonikusabbak, és velük az egész forma is letisztultabb, mégis a Laguna elveszítette markáns arculatát.

Gyönyörű forma

A Grandtour nevű kombi vonalvezetése ennek ellenére dinamikus maradt, büszkén feszít a kategória egyik legsportosabb darabjaként. A kombik tervezésénél a gyártók mindig dilemmába kerülnek, hogy az autó praktikus, vagy sportos küllemű legyen. A csomagtér alapból 475 literes, ami ugyan nem a kategória csúcsa, de így is elég méretes, szükség esetén az ülések előrehajtogatásával akár 1,5 köbméteresre is növelhetjük. Ez kisebb költöztetések lebonyolítására is elegendő.

Tágas és kényelmes

A származáshoz méltón tényleg a hosszú kényelmes utazáshoz termett az autó, mind elöl, mind hátul bőséges tér fogadja az utasokat. A belső térben felhasznált anyagok jó minőségűek, a Privilege felszereltséghez járó világos félbőr kárpit nagyon elegáns.

Renault Laguna Grandtour – a nyugodtság szobra 1

Fotó: Vezess.hu

Menetközben pedig szinte fel sem tűnik, hogy a lámpák sötétben maguktól felkapcsolnak, esőben pedig az ablaktörlők automatikusan működésbe lépnek. Ezeken, a manapság szokásosnak mondható extrákon túl ezentúl a Lagunában is alapból jár a nagyobb a márkánál megszokott elektronikus kézifék.

Gyengécske turbó

A tesztautó orrában egy két literes turbómotor dolgozott. A modellfrissítés kapcsán 5 lóerőt hozzátettek a teljesítményhez, ami így kereken 170 lóerőre combosodott. Az erősítő kúra dacára sem vált igazán sportossá, ez a turbó meg sem közelíti a Mégane RS letaglózó teljesítményét. A Renault mérnökei inkább az egyenletes teljesítmény leadást helyezték előtérbe, mintsem a sportosan vad dinamizmust.

Normál használatba 10 liter körüli a fogyasztás, de városi nyúzásban könnyedén leszalad 15-16 liter is a Renault torkán. Ezért részben az ötfokozatú pro-aktív automataváltó is felelős, ami amúgy sem tartozik a legjobbak köze, mivel mind a kapcsolási ideje, mind a váltás finomsága elmarad a kategória krémjétől.

Franciás futómű

Renault Laguna Grandtour – a nyugodtság szobra 2

Fotó: Vezess.hu

A futómű hangolása kellemesen lágy, ami a hazai utak minőségét tekintve egyre nagyobb előny. A kocsi könnyedén kivasalja a kisebb útegyenetlenségeket, és még az igazán nagy kátyúknál sem jön zavarba. Szerencsére azért a modellfrissítésnél arra is odafigyeltek, hogy az autó puha felfüggesztése tempós haladásnál is biztonságos maradjon. A fékek hatásfoka kitűnő, de adagolhatóságuk nem, sajnos kezdetben túl erős a rásegítés, ami némi megszokást igényel.

Kinek ajánlható?

A kombi Laguna ideális választás családosok mellett azoknak is, akik egy sportos, megjelenésű kombira vágynak. A 170 lóerős turbó azoknak ajánlható, akik tempósan közlekednek, de nem igénylik a vadabb mentteljesítményt. A józanabbul gondolkozók inkább gondolkozzanak dízelben.

A kocsiról bővebben itt olvashat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik