Élet-Stílus

Verseny lesz Hockenheimben

admin
admin

2005. 07. 21. 13:33

Különleges verseny lesz a hétvégén. A Forma-1 világbajnokság Német Nagydíján a jó taktika mellett a pályán is dönthetnek a helyezések sorsáról. Ellentétben több más pályával, a 2002-ben átépített hockenheimi aszfaltcsíkon ugyanis lehet előzni.














A tavalyi futam

A pálya vonalvezetése sem igazán trükkös, sem a féktávok, sem a kigyorsítások nem jelentenek nagy kihívást a versenyzőknek. Ellenben a mérnökök számára az autó stabilitásának beállítása komoly feladat.

Komoly fejtörést okozhat a meleg a csapatoknak, ami megterheli a motorokat is, de főként a gumikra lesz rossz hatással. Hockenheim kifejezetten koptatja a gumikat, amitől újra komoly gondban lehetnek egyes csapatok.

A Bridgestone véleménye szerint a versenynaptár két legkeményebb futama következik Németországban és Magyarországon, így nagyon sokat dolgoztak az abroncsokon. A csapatok ezt a kis rövid szünetet, mely egyedülálló volt júliusban, tesztelésre használták fel.

A Renault-nak – amely egy sor újítást időzített erre a futamra – mindesetre nagy kihívással kell szembenéznie ezen a hétvégén, hiszen idei legnagyobb riválisa, a McLaren ezúttal is hazai pályán áll rajthoz. A McLaren Mercedes így minden bizonnyal eltökélt lesz abban, hogy ismét hazai közönség előtt bizonyítson, hiszen a Brit Nagydíjon Montoya győzelmet szerzett és 2003-ban is Montoya vihette haza Hockenheimből a győztesnek járó trófeát. Mindenki meglepődne valószínűleg, ha Németországban nem McLaren-Renault csatát látna, de Räikkönennek szüksége is lenne egy jó eredményre. A 2004-es Német Nagydíjat Michael Schumacher nyerte, ám az idei ismétlésre minimális az esélye, a Ferrari jelenleg krízishelyzetben van.

A pálya és a verseny

Korábban a Nürburgring volt a Német Nagydíj otthona, ahol 23-szor rendezték meg a versenyt. A Nürburgringen jelenleg az Európa Nagydíjat rendezik. Hockenheim idén 30-ik alkalommal ad otthont a német futamnak.

2002-ben építették át a hockenheimi nyomvonalat, amelyből kikerült a legendás erdei rész. Ezeken az egyenes szakaszokon az autók padlógázzal száguldoztak.. Az új pályán nagy tapadást kell elérni, mivel sok a lassú kanyar, bár még mindig van két-három gyors kanyar és egy hosszú egyenes. A motorok jó húzása fontos szerepet kap, mivel a lassú kanyarokból minél gyorsabban kell kigyorsítani.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

The rescued private owned submarine UC3 Nautilus that sank on Friday 11. August, are dragged into Copenhagen Harbor 12. August 2017 by the Salvage ship Vina. The Swedish journalist Kim Wall which was on board the submarine is still missing. Owner and Captain Peter Madsen was rescued and charged with negligent manslaughter. (Foto: Jens Noergaard Larsen/Scanpix 2017)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.