Élet-Stílus

Dízelautó a sláger a stagnáló magyar autópiacon

A magyarországi autópiac az elmúlt egy évben stagnált, a mini és kisautók értékesítése visszaesett, míg a közép és felsőkategóriás autók értékesítési adatai javultak a PricewaterhouseCoopers legfrissebb jelentése szerint.

Az elmúlt 12 hónapban Magyarországon 0,2 százalékkal csökkent az új autók értékesítése, míg Európában 1,8 százalékos növekedésről árulkodnak az adatok. A benzinnel működő új gépkocsik 4,4 százalékkal maradtak alatta az egy évvel korábbinak, Európában ennél nagyobb, 6,6 százalékos volt a csökkenés. Dízelautóból ugyanakkor Európában 12,8 százalékkal többet adtak el, mint az egy évvel korábbi, 12 hónapos periódusban, Magyarországon pedig a növekedés kiugróan magas, 43,9 százalékos volt az utóbbi 12 hónapban.

A magyar autópiacon az egyes kategóriákat tekintve a legnagyobb arányú bővülést a luxusautó-értékesítés érte el: az elmúlt 12 hónapban 29,3 százalékkal több ilyen autót értékesítettek, míg európai átlagban 18,3 százalékos volt a bővülés. Felső kategóriás gépkocsiból Magyarországon az elmúlt 12 hónapban 23,6 százalékkal több fogyott, mint egy évvel korábban, eközben Európában átlagosan 1,6 százalékos volt a bővülés.

A gépkocsik fogyasztói ára Magyarországon kissé – 3 százalékkal – meghaladja az európai átlagot. Ennek az átlagnak akár a dupláját is elkérhetik az autósoktól Dániában, míg Csehországban annak 92, Lengyelországban 93, Görögországban 95 százalékát kérik el az új autókért.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik