Élet-Stílus

Astra cabrio – Négy évszakos topless

Genfben, a márciusi autókiállításon mutatja majd be az új tetőtlen, nyáridéző autóját az Opel.#<# Az Astra Cabrio elegáns karosszériáját - akárcsak a már bevezetett Astra Coupét - az Opel és Bertone közös tervezői csapata rajzolta. (A típust az Astra Coupével együtt, Bertone karosszériaépítő üzemében is gyártják.) Sportosan stílusos formaterve különösen akkor érvényesül, ha nyitott a tető. Astra cabrio – Négy évszakos topless 1A kétajtós Astra Cabrión alapfelszereltség a gombnyomásra működő vászontető, amely a felnyitás után a lemezfedél alatt a karosszéria síkjába simul bele. Nyitása egyszerű – csupán el kell fordítani 90 fokkal a középső, D-alakú tetőfogantyút, és kissé meg kell emelni a vászontetőt. Ezután meg kell nyomni a középkonzolon található gombot, és a tető önműködően eltűnik a hátsó fertályban. Az egész művelet – csakúgy, mint a fordítottja – nem tart tovább 30 másodpercnél. A kényelem fokozására távvezérlőt is kifejlesztettek az Opel nemzetközi műszaki fejlesztési központjának (ITDC) szakemberei a háromrétegű vászontetőhöz. A rendszert a kocsikulcs működteti, akárcsak a központi zárat. Ha két másodpercnél hosszabban nyomják a gombok egyikét, a tető automatikusan kinyílik, illetve becsukódik.

A tervezők szerint a tetőtlen Astra – szemben más, csak a forró nyárban élvezhető kabriókkal – kiválóan megfelel a négy évszakos, mindennapi használatra. Bár vitathatatlanul elsősorban a szabad levegő szerelmeseinek autója, nem nélkülözi az egész éven át használható kompaktautó előnyeit sem. Hosszú, 2606 milliméteres tengelytávjának (teljes hossz 4267 mm) köszönhetően négy kényelmes ülést, tágas belső teret és bőséges hátsó lábteret kínál. Fűthető hátsó szélvédője karcálló üvegből készül. Az eleve stabil karosszéria-struktúra merevségét tovább fokozza a vászontető tárolására kialakított rekesz. Noha ez helyet foglal el az ülés mögötti területen, így is átlagon felüli, 330 literes csomagtartót alakítottak ki az Astra Cabriónál.

A vezetés élményét növeli a sportos DSA (Dynamic Safety) futómű, és a háromféle élénk, nagy nyomatékú, 4 szelepes Ecotec motor. Csúcshajtóműve a teljesen alumíniumépítésű, 2,2 literes, 16 szelepes változat, 147 lóerős teljesítménnyel. Az új Astra Cabrio Magyarországon várhatóan az őszi autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, értékesítése 2002 tavaszán indul.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik