Belföld

Hova megy az a sok metróvezető, amíg nem jár a metró?

Az Index kiderítette, hogy mi történik azokkal a metróvezetőkkel, akik eddig a hármas metró vonalán dolgoztak, de a felújítás miatt most nem kell dolgozniuk, hiszen nem jár a metró. A BKV azt írta a lapnak, hogy

a rekonstrukció ideje alatt is felmerülnek olyan szükséges járművezetői tevékenységek, amelyek a forgalmi teljesítménnyel, vagy annak csökkenésével nincsenek összefüggésben. Ilyen tevékenység többek között a Lehel tér ideiglenes végállomáson a megváltozott forgalmi technológia által igényelt fordító személyzet, a szabadság kiadása, az előírt képzések és időszakos oktatások teljesítése stb.

Ami az Indexnek nyilatkozó Gulyás Attila MKDSZ-vezető szerint magyarul azt jelenti, hogy

  • Szükség van plusz járművezetőre a folyamatosan érkező felújított orosz metrók próbafutásához.
  • A Lehel téri ideiglenes végállomáson nagyon gyorsan (3 perc alatt) kell megfordulnia a szerelvénynek. Az idő tartásához 120 métert kellene villámgyorsan loholnia a beérkező szerelvény vezetőjének ahhoz, hogy a forduló metró végéből az elejébe fusson. Ehelyett inkább kiszáll a Lehel téri peronon, és egy úgynevezett fordító brigád ugrik be a helyére a fülkébe, és mire ők az alagútban megfordítják a szerelvényt, ő előre sétál az utasok között a peronon a másik vágányhoz, ahol átveszi újra a vezetést. A fordító brigád tagjai is metróvezetők.
  • A 2-es metró vonalán is létszámhiány van metróvezetőkből. Ezt a hiányt töltik fel a 3-asról szabadult vezetőkkel, akik előbb azért egy fél éves képzésen beletanulnak az Alstom-szerelvényekbe.

A buszvezetők és a metróvezetők között nincs nagy átjárás, talán egy olyan van, akinek mindkettőre van jogsija.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik