Belföld
Budapest, 2012. szeptember 18.
Juhász János buszvezető oktató kezeli a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer (Futár) projekt fedélzeti számítógépét a BKV buszán, amelynek fejlesztését 2012. szeptember 18-án mutatták be és jövő évtől kezdi kiépíteni a Synergon a fővárosi buszokon.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

Hőségriadó: a szakszervezet szerint embertelen körülmények között kell dolgoznia a buszvezetőknek

24.hu
24.hu

2017. 08. 04. 13:34

A munkavédelmi hatóságnál tett bejelentést a BKV-nál és a Volánbusznál tapasztalt munkakörülmények miatt az Egységes Közlekedési Szakszervezet. Az EKSZ szerint a cégek vezetői többszöri írásbeli kérés ellenére sem tesznek eleget a hőségriadó idejére vonatkozó törvényi előírásoknak.

Nem érdemes tovább levelezgetni a BKV illetékeseivel a munkavállalók, zömében a buszvezetők munkakörülményeinek a javításáról, mert a cégvezetés a minimális kánikulai intézkedéseken túl már arra sem veszi a fáradságot, hogy megválaszolja a szakszervezet írásos jelzéseit

– közölte Nemes Gábor, az EKSZ elnöke, aki bejelentette: a törvényben foglalt kánikula-intézkedések elmaradása miatt bejelentést tett a munkavédelmi hatóságnál.

A BKV vezetésének a szakszervezet napok óta küldi levélben is a vészjeleket, ennek ellenére sincs érdemi változás a hőségben dolgozó járművezetők munkakörülményeiben, ráadásul az elnök ma már mindössze egy irodavezető semmitmondó válaszát kapta az elvárható intézkedéseket sürgető újabb írására – írta közleményében az Egységes Közlekedési Szakszervezet.

Az EKSZ azt tartja leginkább aggályosnak – s ezt írta a bejelentésében is -, hogy a fővárosi BKV-nál és az állami tulajdonú cégnél, a Volánbusz Zrt.-nél is figyelmen kívül hagyják az országos tisztiorvos által kiadott hőségriadót, mivel nem tartják be a szabad téren végzett és minimum közepesen nehéz fizikai munkát végző járművezetők foglalkoztatási körülményeire vonatkozó előírást. A BKV a különösen a hosszú buszvonalakon – 98-as, 197-es, 161-es, 202E – sem biztosítja a járművezetők számára a hőségriadó idejére a törvényben előírt óránkénti megfelelő hosszúságú pihenőt, sőt egyes fordulópontokon még arra sincs lehetőség, hogy indulásig hűvös helyen várakozzanak a sofőrök.

A Volánbusz területén, például a 22-es viszonylaton több órán keresztül sem hagyhatják el a sofőrök a járműveket, mert azokkal – jobb híján – esetenként bevásárló centrumok parkolójában, a tűző napon kénytelenek várakozni. Ez embertelenség, ráadásul különösen veszélyes is, hiszen a napon kínlódó sofőröknek ezek után utasok ezreit kell biztonságosan és türelmesen szállítaniuk

– jelentette ki Nemes, megjegyezve: ebben a forróságban az utasok is egyre türelmetlenebbek, és az ostor mindig a járművezetőn csattan. Azokon is, akik indulás előtt a tűző napra állított járművekben „pihennek”. Nem csoda, ha egyre több az összeszólalkozás a járművezetők és az utasok között – véli az elnök.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.