Belföld
Budapest, 2017. március 17.
A MÁV Start Zrt. korszerű Stadler FLIRT vonatszerelvényei várnak indulásra a főváros I. kerületében, a Déli pályaudvar vágányain.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.

Jövő hétvégén már vonatozhatunk a Balaton déli partján

24.hu
24.hu

2017. 06. 09. 16:44

Június 16-tól megszűnik a vonatpótló buszozás a déli parti vasúton, szüneteltetik a felújítást őszig. A MÁV már készül az északi parti vonal renoválására is.
Korábban a témában:

A vágányzár június 16-án este véget ér, nyárra forgalomba helyezik a 2018-ig felújítás alatt álló dél-balatoni vasútvonal Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti szakaszait, a menetidő tovább rövidül. Ezt pénteken, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) sajtótájékoztatóján jelentették be a balatonszemesi vasútállomáson, ahol még javában folyt a munka.

Witzmann Mihály (Fidesz-KDNP) országgyűlési képviselő emlékeztetett arra, hogy a kormány 365 milliárd forintos balatoni fejlesztési csomagjának meghatározó eleme a vasútfejlesztés. A Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti, 53-53 kilométeres szakaszok felújítása 73 milliárd forintba kerül, amit 85 százalékban uniós, 15 százalékban hazai forrásból fedeznek. (A már elkészült Lepsény-Szántód szakasz 30 milliárd forintba került.)

A politikus azt mondta, a vasútfejlesztés 2017 őszétől tovább folytatódik az említett szakaszokon újabb vágányzár elrendelése mellett, a végleges átadás 2018 őszén várható.

Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója elmondta, a kiegészítő munkálatok nyáron is zajlanak, de ez a biztonságos vonatközlekedést nem befolyásolja. Szántód-Kőröshegy-Balatonfenyves között már az új vasúti pályán lehet közlekedni, a Balatonfenyves-Balatonszentgyörgy közötti szakasz 2017 őszétől újul meg.

Kurtább menetidő, jobb peronok

A végrehajtott fejlesztések eredményeként újabb 10 perccel rövidül a menetidő a főváros és Keszthely között, Kaposvárról Fonyódra pedig a korábbi 75-80 perc helyett 55 percig tart az út. A fejlesztések végére Keszthely 2,5 óra alatt, Nagykanizsa 3 óra alatt lesz elérhető vonattal. Ez utóbbi egy órás menetidő-rövidülést jelent a fejlesztések előtti időszakhoz képest.

Az új magasperonoknak köszönhetően kényelmesebbé, az átépülő közúti és gyalogos átkelők miatt biztonságosabbá válik a közlekedés. A rugalmas rezgéscsillapító sínágyazat és a zajvédő falak megépítése után csökken a zajterhelés, javul a környékbeliek életminősége. A jövő hétvégi forgalom elindításáig Balatonfenyves alsó, Balatonmáriafürdő alsó, valamint Balatonberény és Fonyód megállóhelyek kivételével befejezik az új magasperonok építését.

Szántód-Kőröshegy-Fonyód között is befejezik a zajárnyékoló falak és a rugalmas sínágyazású szakaszok építését, a fennmaradó szakaszon ősztől építik ki a zajvédelmi létesítményeket. Fonyód és Bélatelep között megépült az új hullámtörő, ami a jövőben megóvja a dél-balatoni vasútforgalmat a tó erodáló hatásától.

Vigyázzon az átjárókban!

A menetrend szerinti vasúti forgalom megindulása előtt próbamenetek közlekedésére kell számítani, ami alatt biztosítják a közúti útátjárókat. Lesz, ahol jelzőőrök irányítják majd a közúti forgalmat. A közlekedők fokozott figyelmét kérik amiatt is, mert már halkabban fognak közlekedni a járatok.

Az igazgató arról is beszámolt, hogy a Balaton körüli MÁV-állomások korszerűsítése külön beruházásban valósulhat meg a jövőben, aminek zajlik már az előkészítése. Tervezik, és már a forrás egy része is biztosított, hogy az észak-balatoni vasútvonalon is megkezdődjön egy, a dél-balatonihoz hasonló fejlesztés, ami villamosítást és lényeges komfortosítást jelent majd.

A dél-balatoni vasútfelújítás kivitelezését a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.

(MTI)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.