Belföld

Kiesett a 46-os buszból és meghalt – felszívódtak a tanúk

Továbbra is kérdéses, hogyan eshetett ki a 46-os buszból egy 37 éves férfi május elején. A rendőrség szakértők bevonásával vizsgálja a tragédia körülményeit, és tanúkat keresnek, azokat, akik a járaton utaztak vagy látták a balesetet, ők ugyanis – egy kivétellel – mindannyian elhagyták a helyszínt.

Eddig csak annyit lehetett tudni, hogy a baleset május 6-án történt a Vidámvásár utcában, de a Zsaru magazin szerdai cikkében számos részletről beszámolt. Eszerint az áldozat ülve utazott, ám a Nagytarcsai úti megálló után felállt, a középső ajtóhoz ment és jelzett. Az ajtó a Batthyányi Ilona utcai kereszteződéshez érve – egy enyhén balra ívelő kanyarban  – nyílt ki, egyelőre tisztázatlan okból.

A nyomok alapján a férfi nem esett le azonnal a buszról, valamilyen módon még a járművel együtt haladt, mintha fennakadt volna, majd pár méterrel messzebb az út mellett egy rövid szakaszon felállított biztonsági szalagkorlátnak esett, amely olyan súlyos koponyasérülést okozott, hogy azonnal életét vesztette. A sofőr nem észlelte a balesetet, az utasok szóltak neki.

A jármű így több tíz métert haladt még, mielőtt megállt. Néhányan visszamentek a buszvezetővel együtt, de segíteni már nem lehetett a férfin. Mint írtuk, szinte mindenki elhagyta a helyszínt, pedig a rendőrség szerint sokat tudnának segíteni a baleset tisztázásában. A kihallgatott tanú azt mondta, ő már csak azt látta, hogy az áldozat kiesett, hogy előtte mi történt, nem tudja. Egy autóssal is tudtak beszélni a nyomozók, aki szerint a férfi valóban nem esett rögtön a földre.

A lap arról is ír, hogy még tartott a nyomok rögzítése, amikor odament a rendőrökhöz egy asszony, hogy a fia ezzel a busszal szokott utazni, de nem ért haza a munkából, és elindult keresni, mert többször előfordult már, hogy rosszul lett.

Amit eddig tudni, hogy

  • a műszerfalon nem jelzett semmi hibát
  • a kinyílt ajtót nem érzékelték a műszerek
  • a vésznyitó érintetlen volt,
  • a rendőrök vizsgálják, milyen sebességgel ment a busz
  • megfelelő volt-e az ajtót működtető rendszer, illetve a reteszek, és hogy ezeket milyen rendszerességgel ellenőrizték
  • hogy milyen erőbehatások érték a járművet
  • illetve bekérték az Ikarus teljes műszaki kordokumentációját, hogy a szakértő lássa, milyen hibái voltak eddig.

Ha hibát találnak, akkor arra kell választ keresniük a továbbiakban, hogy kinek a felelőssége a baleset, az üzemeltető vagy a karbantartó számára felróható, vagy esetleg egy hirtelen kialakuló, előre nem látható probléma lépett fel. Utóbbi esetben nincs felelős, viszont javaslatot tesznek a potenciális veszélyforrással kapcsolatban, hogy ne ismétlődhessen meg a tragédia.

Az igazságügyi orvos szakértő pedig azt vizsgálja, hogy az áldozat egészségügyi állapotának köze van-e a balesethez.

Az ügyben halált okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt folyik eljárás, ismeretlen tettes ellen. A rendőrség kéri, hogy akik a járaton utaztak, vagy látták a balesetet, jelentkezzenek a következő elérhetőségeken: 06-1-273-4000 számon, munkaidőben a 63-124-es melléken.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik