Belföld
Budapest, 2015. október 17.
Ajtónyitó-nyomógomb a 4-es metró egyik szerelvényén a Szent Gellért téri állomáson, Budapesten 2015. október 17-én. A 2-es és a 4-es metrón ki- és beszálláskor az utasoknak meg kell nyomniuk az ajtónyitó gombot, amikor az zölden világít.
MTI Fotó: Marjai János

Pocsék befektetés a 4-es metró: 484 forint egy út, 350 forint egy jegy

Kovács-Angel Marianna
Kovács-Angel Marianna

újságíró. 2017. 05. 10. 09:25

Korábban a témában:

Budapest metróhálózatán 242 forint egy utazás átlagos költsége, ennél kétszer kerül többe egy utazás a 4-es vonalon – írta meg a 444.hu.

A 4-es metró 2014-es megnyitásakor rögtön 8 milliárd forinttal emelte meg a BKV működési kiadásait, pedig csak 23 kilométerrel nőtt a hálózat. 2016-ban az egy utazásra eső költség így alakult:

  • M1: 182 forint
  • M2: 230 forint
  • M3: 187 forint
  • M4: 484 forint

A portál számításai szerint ha a buszozás és a metró költségeit hasonlítjuk össze, a 4-es metró akkor is pokoli rosszul teljesít.  A 2-es és 3-as metró számai azt mutatják, hogy megéri ezeket a vonalakat használni: egy metrós férőhely-kilométer csak a fele annyiba kerül, mint a buszos. A földalatti esetében már magasabbak az árak, de a 4-es metró számai már 4-szer magasabb a buszozáshoz képest is.

A budapesti metrók fenntartása drága feladat, 2016-ban 37 milliárd forintot vitt el, 2700 embert foglalkoztatott a BKV-nál.

A 444.hu kiszámolta, milyen üzletet is csináltunk a 3-as metró szerelvényeinek felújításával. Emlékeztetnek: ha a hármas vonalra új metrókat vettünk volna, az 70-80 milliárd forintba került volna. Ezek a kocsik harminc évig futnak, ennyi idő alatt csak az alacsonyabb karbantartási költség miatt 45 milliárdot spórolhattunk volna – derül ki a cikkből.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.