Budapest, 2017. március 30.
Lázár János, a Miniszterelnökséget vezetõ miniszter szokásos heti sajtótájékoztatóját tartja az Országházban 2017. március 30-án.
MTI Fotó: Bruzák Noémi
Belföld

Visszaszólt a Stadler Lázár Jánosnak

24.hu
24.hu

2017. 04. 25. 09:46

Nem igaz, hogy duplájába kerülnek a Szeged és Hódmezővásárhely között járó villamosok.
Korábban a témában:

Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasút megépítése, a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt kérte a kormánytól, hogy „az aránytalanul megnövekedett költségek miatt” ne vállaljon kötelezettséget a beruházás megvalósítására. A szerelvények beszerzése ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV által előkészített közbeszerzés eredményeként közel duplájába kerülne, mint amennyire tervezték – vélekedett.

A kormány az NFM és a MÁV súlyos előkészítési hibái ellenére sem engedhet üzleti érdekek nyomásának

– mondta Lázár. Szombaton a Délmagyarország írta meg, hogy a járműbeszerzésre eredetileg tízmilliárd forintot számoltak, de a közbeszerzésen egyedüliként ajánlatot tevő Stadler Rail Valencia S.A.U. egyenként 6,4 millió euróért, csaknem 2 milliárd forintért gyártaná le a dízel- és villamosüzemű járműveket.

A Stadler kedden a Privátbankár.hu-val közölte: nem „közel 100 százalékkal”, hanem 16,27 százalékkal lépi túl ajánlatuk a becsült értéket egy járműre vetítve. Az eljárás becsült értéke 12 járműre vetítve 66 millió euró, egységárra bontva 5,5 millió euró volt. A cég ajánlata járművenként 6,395 millió euró. Így komolytalannak tartják azokat a nyilatkozatokat, amelyek a projekt ellehetetlenülését a járművek árának megduplázódásával próbálják indokolni.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy értelmetlen és megtévesztő a hibrid rendszerű járművek egységárának összevetése más, kizárólag városi villamos üzemű járművek árával a bonyolultabb műszaki konstrukció és az eltérő alkalmazási terület miatt.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

The rescued private owned submarine UC3 Nautilus that sank on Friday 11. August, are dragged into Copenhagen Harbor 12. August 2017 by the Salvage ship Vina. The Swedish journalist Kim Wall which was on board the submarine is still missing. Owner and Captain Peter Madsen was rescued and charged with negligent manslaughter. (Foto: Jens Noergaard Larsen/Scanpix 2017)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.