Belföld

Reklámcéggel torzsalkodik a plakátjavító Momentum

Molnár Zoltán
Molnár Zoltán

bértollnok. 2017. 04. 25. 15:26

Nem tetszik a Momentumnak a kormány plakátkampánya, ezért nekiállt átragasztani. Ez viszont egy francia plakátcégnek nem tetszik. Megy az üzengetés, fenyegetés.
Korábban a témában:

A kormányoldalról több kritika is érte a Momentum Mozgalmat azért az akcióért, mert nekiálltak “megjavítani” az “Állítsuk meg Brüsszelt!” kampány plakátjait. Azonban egy új kritikusa is akadt a projektnek: az egyik nagy plakátcég, ami jól járt a kampányhadjárattal.

A JCDecaux Hungary Zrt. egyenesen Fekete-Győr András pártelnöknek írt levelet azzal, hogy a több portálon is megjelent “Segíts te is a plakátjavításban!” fedőnevű akció miatt a Momentum önkéntesei plakátokat rongáltak és erre buzdítanak. Ilyen felhívást találtak a párt Facebook-profilján is.

A nemrég még a hajléktalanokon segítő JCDecaux felhívja a figyelmet, hogy a megrongálni kívánt plakátok az ő hordozóikon is megtalálhatóak, és ezek a károkozások jogellenesek. Ezután jön a fenyegetőbb rész: az aktivisták megrongálták a reklámeszközöket, azokat átragasztották, emiatt jogosult lenne a cég a károkat áthárítani a pártra. Így folytatják:

Kérjük, hogy ettől a magatartástól tartózkodjanak és az összes plakátrongálásra ösztönző felhívást vonják vissza, ellenkező esetben a Társaságunk kénytelen lesz rendőrségi feljelentést tenni. Ezen felül a minket ért károkat kénytelenek leszünk Önökre hárítani.

Azt kiemelten, félkövér betűkkel írják utána, hogy ezzel a levéllel nem foglalnak állást a belpolitikai vitában. Ők ugyanis mindig a reklám megrendelőjének érdekeit tartják szem előtt, kötelességük biztosítani az elvárt megjelenést.

Momentum: vaj van a JCDecaux füle mögött

Válaszolt a Facebookon a Momentum is erre (na meg kitették a levelet is az oldalukra). Azt írják, nem értik a megkeresést, mert nem a reklámfelületet rongálják, hiszen – különös indoklás következik:

egy reklámfelület nem lehet téves, csak a reklám rajta.

Szerintük ez nem rongálás, hanem társadalmilag hasznos cselekedet, felhívja a figyelmet ugyanis az erősödő orosz befolyásra, a dezinformációs hadjáratra és az európai értékektől való eltávolodásunkra.

A Momentum ezután páros lábbal beleszállt a JCDecaux-ba. Szerintük nem lehet véletlen, hogy a Fidesz átszabta korábban a plakátpiacot a szabályozással, és a JCDecaux maradt így is a legnagyobb óriásplakátos cég az országban. Ráadásul azt állítja a vállalat, nem foglalkozik politikával, pedig korrupciós ügyeik vannak, amik miatt eljárás folyik ellenük Belgiumban, Franciaországban, de az EU is vizsgálódik.

A Momentum hozzátette, folytatják az akciót.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.