Belföld

Egy lakás ára ment el a Városliget Zrt. cannes-i díjvadászatára

22 milliót emésztett fel a nemzetközi ingatlanváráson végrehajtott próbálkozás: a Liget Projekt majdnem megszerzett „ingatlan Oscarja” valójában egy megvásárolt hely volt egy listán 43 másik nevező mellett.

Óriási sikerként tálalta Baán László miniszteri biztos, hogy a Liget Projekt felkerült a cannes-i nemzetközi ingatlan szakkiállítás (MIPIM) egyik díjának shortlistjére.

A Városliget Zrt. a budapesti stand főattrakciójaként vett részt a március közepén tartott MIPIM-en, és már előre lehetett tudni, hogy a 200 milliárdos ligeti ingatlanfejlesztés bekerült a Best Futura Mega Project kategória utolsó körébe, a fődíjra esélyes négy kiválasztott közé. Baán az MTI-ban kiadott közleményében nem szerénykedett a jelzőkkel, és azt hangoztatta, hogy a díj majd azoknak is üzen, akik eddig nem hittek a terv kiválóságában, nemzetközileg is kiemelkedő minőségében.

A díját végül a japán Kashiwa okosváros-projektje nyerte el. Itthon ezt úgy tálalták, mintha a Liget egyetlen paraszthajszállal maradt volna le „az ingatlanok Oscarjáról”.

Arról nem tettek említést, hogy a MIPIM-en korántsem a megaprojektekre fektetik a hangsúlyt. További 10 kategóriában osztottak díjat, és a megaprojektekhez képest sokkal nagyobb volt a verseny a legjobb bevásárlóközpont, a legjobb logisztikai központ, a legjobb hotel, vagy legjobb egészségügyi beruházás kategóriák fődíjaiért.

A Liget az itthoni kormányzati sajtóhadjárat által sugalltakkal ellentétben végül csak egy volt a 44 shortlistre tett nevező közül.

Az állami pénzből finanszírozott magyar beruházás cannes-i szereplésének a díjvadászaton kívül egyébként sok haszna nem volt. Sem nemzetközi befektetőre, sem építőipari kivitelezőre nem volt szükség, csupán a folyamatos ellenállásba ütköző projekt legitimációja szempontjában lett volna jelentősége, ha a Városliget Zrt. be tudja gyűjteni az elsőséget a kategóriában.

A Városliget Zrt. a 24.hu kérdésére azt közölte, hogy a 2017-es MIPIM-en való részvételre összesen 22 millió forintot költött.

Az összeg felét a kiállítás részvételi díja tette ki, de nem adták ingyen a shortlistet sem. Az „award nevezési díja” 274 ezer forint volt.

A pénz többi részét, több mint 10 millió forintot repülőgépjegyekre, cannes-i szállásra és reprezentációra költötte a Zrt. küldöttsége.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik