Nyíregyháza, 2016. április 6.
Egy szakápoló a nyíregyházi Jósa András Oktatókórház megújult sürgõsségi osztályán 2016. április 6-án.
MTI Fotó: Balázs Attila
Belföld

Az orvosok és ápolók hangnemét viselik legnehezebben a magyar betegek

24.hu
24.hu

2017. 04. 01. 06:55

Korábban a témában:

Leginkább a hosszú betegelőjegyzési listákat, valamint az orvosok és ápolók hangnemét kifogásolják a betegek az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) legfrissebb felmérése szerint – számolt be róla a Magyar Idők.

A szervezethez tavaly érkezett több mint 14 ezer bejelentés öt százalékában panaszkodtak arra, hogy hosszúak a betegelőjegyzési és betegfogadási listák, hat százalék pedig az orvosok és ápolók hangnemét nehezményezte.

A beteglistákkal kapcsolatos panaszok tavaly az előző évhez képest 0,7 százalékkal nőttek.

Az OBDK-hoz fordulók több mint fele a megfelelő egészségügyi ellátáshoz való jogának sérelme miatt tett panaszt, az emberi méltósághoz való jogáért 17 százalék emelt szót, a tájékoztatáshoz való jogának megsértését 14 százalék kifogásolta, az egészségügyi dokumentáció megismeréséhez való jogának sérelme miatt pedig 7 százalékuk szólalt fel.

A megelőző évhez képest tavaly 8 százalékkal többen, majdnem négyezren fordultak a gyermekjogi képviselőhöz. Nőtt azoknak a panaszoknak a száma is, amelyekben elvált szülők a gyermekeikkel való kapcsolattartás jogának sérelmét jelentették be a gyermeket gondozó szülő magatartása miatt.

A gyermekvédelemben élő gyerekektől érkező panaszok száma is nőtt: főleg azt kifogásolták, hogy nem szólhatnak bele az étrendjükbe és a ruházatukba, valamint a jogszabály ellenére nem kapják meg egy összegben a zsebpénzüket.

Az ellátottjogi képviselőkhöz tavaly 2015-höz viszonyítva 10,6 százalékkal több, 10 ezer 226 megkeresés érkezett, ezek 62 százaléka tájékoztatást kért. A panaszosok főleg a szociális intézményen belüli és kívüli szabad mozgás korlátozása miatt kértek segítséget, az idősotthonokban élők közül pedig jellemzően azt fájlalták, hogy nincsenek tekintettel egyéni szükségleteikre.

A lap szerint az elmúlt négy évben 95 ezer 464 megkeresést kaptak a beteg-, gyermek- és elláttottjogi képviselők, akik ettől az évtől az Emmi önálló szervezeti egységeként dolgoznak.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.