Belföld
Budapest, 2014. október 17.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Magyar Telekom közös sajtótájékoztatóján az NMHH fõvárosi székházában 2014. október 17-én. A Magyar Telekom 4G lefedettsége a jelenlegi 53-ról 73 százalékosra nõ október 18-tól, miután használatba veszi a tenderen elnyert frekvenciákat.
MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Tisztességtelen reklámok miatt fizethet 35 millió forintot a Telekom

24.hu
24.hu

2017. 02. 27. 13:01

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte a Magyar Telekom Nyrt. összehasonlító reklámjait, ezért 35 millió forintos bírságot szabott ki a vállalatra - közölte a hivatal hétfőn az MTI-vel.
Korábban a témában:

A GVH tájékoztatása szerint A Telekom 4G mobilinternetet választják a legtöbben. Bízd rá magad! szlogenű kampányban a társaság nem tárgyilagosan hasonlította össze a saját szolgáltatását a versenytársakéval. Felidézték, hogy a hirdetés üzenete szerint a Telekom 4G mobilinternetet többen használják, mint a Telenor vagy a Vodafone 4G mobilinternet-szolgáltatását.

A hivatal közölte, hogy a hirdetésben nem teljesült az ellenőrizhetőség követelménye.

A Telekom állításait a hivatkozott gyorsjelentések nem támasztják alá, mivel azok 2014 januárjában készültek utoljára, továbbá nem tartalmaznak adatokat a 4G hálózat használóiról

– írták.

A GVH szerint csak a lényeges, meghatározó, jellemző és ellenőrizhető tulajdonságra vonatkozó összehasonlító reklámok jogszerűek és az összehasonlításnak is tárgyilagosnak kell lennie.

Megállapították továbbá, hogy az ellenőrizhetőség akkor sem teljesül, ha a reklám hitelességét a fogyasztó nem tudja ellenőrizni, mert az csak bírósági perrel vagy egy hatósági eljárással igazolható.

Utaltak arra is, hogy a kampány idején a mobilinternet-piac jelentősen átalakult a hálózatfejlesztések miatt, ezért a reklámok valóságtartalma, hitelessége csak később – akár több év elteltével – állapítható meg, így azok közzététele a hivatal szerint tisztességtelen volt.

A GVH a kommunikációs kampány 2015 júliusa és augusztusa között megjelent tájékoztatásait vizsgálta, a bírság kiszabásakor a kommunikációs költségekre alapozott. Súlyosító körülményként értékelték, hogy a 4G szolgáltatás a kampány idején sok fogyasztó előtt még ismeretlen volt, ezáltal a szolgáltató információs előnyhöz jutott.

A Telekom reakciója

A Magyar Telekom azt közölte az MTI-vel, hogy várhatóan bíróságon támadja meg a határozatot.

Mint írták, a GVH egy korábbi határozata miatt szintén bírósághoz fordultak, két másik kampányuk esetében pedig a hivatal nem talált jogsértést.

Hozzátették, hogy az elmúlt hónapban jogerősen pert nyertek a Vodafone ellen, amely kifogásolta, hogy a Magyar Telekom a három magyarországi szolgáltató 4G hálózat sebességét hasonlította össze egy korábbi kampányában.

(MTI)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.