Belföld

Még mindig csokit és virágot veszünk Valentin-napra

24.hu
24.hu

2017. 02. 12. 07:20

Korábban a témában:

Változatlanul a desszert és virág a legnépszerűbb Valentin-napon, de az átlagosnál több fogy italokból és a szíves díszítésű ajándékokból; az ünnephez kapcsolódó termékek forgalma többszörösére nő február 14-e közeledtével.

A Tesco áruházaiban a desszerteket, a vágott és cserepes virágokat, illetve a speciális szíves dekorációval ellátott ajándéktárgyakat – párnákat, plüss figurákat, bögréket, lufikat – keresik leginkább a vásárlók. A cukrászati termékek, pezsgők, alkoholos italok és ruházati cikkek iránt is megnő a kereslet ezekben a napokban. A vásárlások nagyobb része az utolsó két-három napon történik, a legerősebb nap a február 14-e. Egy átlagos februári naphoz képest

kétszeresére-háromszorosára nő a Valentin-naphoz köthető termékek forgalma.A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. azt emelte ki válaszában, hogy a desszertek forgalma határozottan nő ilyenkor. Tájékoztatásuk szerint a roham mindig az utolsó 1-2 napra korlátozódik. Február 12-e és 14-e között nő meg a desszertek iránti kereslet, akkor egy átlagos naphoz képest csaknem négyszeres mennyiséget adnak el. Idén a Valentin-napi forgalom kétszámjegyű növekedését várja az üzletlánc a tavalyi év azonos időszakához képest.

Az Auchan Magyarország Kft. közlése szerint az élelmiszerek közül a táblás csokoládék és pralinék forgalma nő meg ebben az időszakban, sokan keresik az ismert márkák desszertjeit, illetve a speciális Valentin-napi desszerteket.

Nagyon keresettek a szív alakú, illetve feliratos plüssök, ajándéktárgyak.

Számottevően nő a kereslet a vágott virágok, csokrok és a cserepes virágok iránt is, a legtöbben a szálas rózsát és az orchideát választják. Az alkoholtartalmú italok közül a pezsgők és krémlikőrök forgalma nő ezekben a napokban. Ezeknél a termékeknél jelentős forgalomnövekedésre számít az Auchan, várakozásai szerint például a pralinék és a virágok közül egy-egy termék forgalma kiugróan is emelkedhet.

Valentin-nap közeledtével szintén a forgalom növekedéséről számolt be az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt., a vásárlók az élelmiszerlánc üzleteiben is a csokoládékat és a virágot keresik leginkább, de a borok, pezsgők és parfümök szintén népszerűek. A csokoládéknál a magasabb minőségű, elegánsabb csomagolásban lévő termékek iránt nő a kereslet, a virágoknál pedig a vágott és a cserepes növények iránt is, a rózsa- és tulipáncsokrok, illetve a különböző virágos szobanövények és a cserepes rózsa iránt – közölték.

A Lidl Magyarország válaszában szintén a táblás és desszert csokoládékat emelte ki a Valentin-nap kapcsán, illetve a vágott és cserepes virágokat, valamint a szív alakú párnákat, képkereteket, takarókat és plüss állatokat.

(MTI)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.