Belföld

Tarlós az ónos esőről: „A tél az tél. Az utak csúsznak”

Amíg jogszabály tiltja, hogy a főváros dugódíjat vezessen be, beszélni is felesleges róla.

Tarlós István tavaly nyáron még azt mondta, 2017 végétől bevezethető lenne a dugódíj, az autósoknak Budapesten is matricát kéne váltaniuk, ami ötezer forintba kerülne évente. Ehhez fel kell oldani a bevezetést tiltó törvényt. Most a főpolgármester az InfoRádióban már arról beszélt, hogy a Fővárosi Önkormányzat nem jogalkotó, hanem jogalkalmazó. A dugódíjat

Demszkyék vállalták be, nem az unió kérte

nem is tudni, hogy lesz-e EU-szankció és ha igen, milyen mértékű.

Tarlós ugyanakkor már régen vár arra a módosításra, amely előírja a szmogriadó fokozatainak elrendelését, amit nem a település vezetője határoz meg. Mint mondta, két és fél éve megkereste javaslataikkal a Miniszterelnökséget. Megígérték, hogy foglalkoznak vele, azóta is vár, noha a közelmúlt eseményei igazolták, ez parancsolóan aktuálissá válik.

„Elég hosszú ideig voltunk kénytelenek fenntartani a riasztási fokozatot és ez minden irányból elégedetlenségeket szül.”

A főpolgármester megjegyezte, hogy az ónos eső kezelése még a legfejlettebb országokban is komoly nehézségeket okoz.

 A tél az tél. Az utak csúsznak.

Az utakról szóló jelentések, amiket kap, illetve saját tapasztalatai nem annyira negatívak. Azt elismerte, hogy biztos nem százszázalékos az elégedettség, ezért azoktól a budapestiektől elnézést kért, akiknek valamilyen kellemetlensége volt, de szerinte a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. munkatársai minden lehetséges eszközt bevetnek.

A főpolgármester elégedett a 3-as metró szerelvényeinek felújításával. A Metróért Egyesület elnökétől kapott egy korrekt levelet, amely egy bejárás után megállapította, hogy tényleg sok síncserét hajtottak végre, a lekötések olyan állapotban van, hogy jelenleg a 3-as metró rossz állapotban van, de nem balesetveszélyes.

A legnagyobb problémának a szerelvényeket tartja, amelyeknek folyik a felújítása. Pontatlanok és nem túl jóindulatúak azok a hírek, hogy nem történik semmi.

A kiviteli tervekre kiírták újra a tendereket, ha az árajánlatok beilleszthetők lesznek a kormány által kötött támogatási szerződésben szereplő költségkeretbe, június táján az infrastrukturális fejlesztés is megkezdődhet – mondta Tarlós István az InfoRádióban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik