Belföld

Megcsúszott az ütköző metrószerelvény

A Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálata szerint nem lépte túl a vezető a sebességkorlátozást.

A hétfői metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása – közölte a Közlekedésbiztonsági Szervezet az MTI-vel, miután vizsgálóbizottságuk vizsgálta a balesetben érintett szerelvények adatrögzítőjének tartalmát. Megállapították azt is, hogy az ütköző metró nem lépte túl a sebességkorlátozást.

A BKV korábban azt közölte, hogy nincs gond a 2-es metró csúszásvédelmével, Bolla Tibor vezérigazgató pedig az emberi mulasztás lehetőségét sem zárta ki.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet azonban mostani közleményében, a hétfői balesetet rekonstruálva azt írta: az elöl haladó vonat rendben megállt a Pillangó utcai állomáson, ahol 1 perc 20 másodpercet állt a balesetig. A mögötte érkező vonat az Örs vezér téri indulás után 356 métert megtéve 57,9 kilométeres óránkénti sebességre gyorsult fel. Ezután saját lendületből gurult tovább 341 métert, gyakorlatilag a korábbi sebességet tartva, majd fékezni kezdett. A fékezéstől számított 14 másodperc után a vonat álló kerekekkel csúszott az ütközésig.

A kerekek sebességének nullára csökkenésével szinte azonos időben megkezdődött a jármű automatikus vészfékezése, majd a vezető a vészütő gombot is aktiválta, de ez már nem volt érdemi hatással a vonat sebességére a kerekek álló helyzete miatt. Az ütközés a számítások szerint 18-20 kilométeres sebességgel történhetett. (MTI)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik