Belföld

Helyreigazítás

2016.november 17. napján „A TV2-t nem érdeklik a törvények, továbbra is agymosós, felvillanó reklámokat nyom” címmel megjelent cikkünk valótlanul állította azt, miszerint a TV2 jogszabály által tiltott, tudatosan nem észlelhető reklámokat sugározna és ezzel mosná át a nézők agyát.

A fentiekkel ellentétben a valóság az, hogy a hirdetők 14 frame (kb. 0,5 másodperc) hosszúságú, a reklámblokkokban szereplő hirdetések elválasztójaként a TV2-n megjelenített hirdetői üzenete (úgynevezett „reklám sting”) nem merítette ki a tudatosan nem észlelhető reklám törvényben meghatározott fogalmát, hiszen a megjelenített felirat mind az idő hosszánál, mind pedig képi megjelenítésénél fogva, tudatosan észlelhető és felismerhető volt. A nemzetközi szakirodalom a tudatküszöb alatti befolyásolás (subliminal stimuli) és azon keresztül a tudatosan nem észlelhető reklám alatt a vetített filmbe csupán egyetlen képkocka erejéig bevillanó képet (reklámképet) érti, ezzel szemben az MVM Paksi Atomerőmű Zrt. hirdetői üzenete 14 képkockából, úgynevezett frame-ből állt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik