AppleMark
Belföld

A Népszabadság hűlt helyén épül újjá a kormánypárti média

24.hu
24.hu

2016. 11. 07. 07:03

A megszüntetett lap munkatársaival egyenként tárgyalnak a távozásról.
Korábban a témában:

Péntek délutánig nagyjából 30 Népszabadság-dolgozótól váltak meg a Mediaworks új vezetői közös megegyezéssel – írja a 444.

Az ország legnagyobb példányszámú közéleti napilapjának szerkesztőségét egy hónapja zárta be a korábbi tulajdonos, majd eladta a kiadót a Mészáros Lőrinc-közeli Opimus Pressnek. Ezzel a Mediaworks élére Liszkay Gábor, a fideszes média kulcsszereplője került, aki 15 évig a Magyar Nemzet főszerkesztője volt, majd amikor Simicska Lajos látványosan szembefordult Orbán Viktorral, megalapította a Magyar Időket.

A Liszkay vezette új menedzsment egyenként állapodik meg mindenkivel a távozásról, várhatóan egy-két héten belül távozik a Népszabadság 70-80 fős állományának döntő része. A feltételeket Murányi András, a lap utolsó főszerkesztője tárgyalta le az előző menedzsmenttel, ezek valamivel jobbak, mint amit a Munka Törvénykönyve biztosít. A 444 úgy tudja, erre Liszkay rábólintott. Igyekeznek elkerülni a csoportos leépítést, mert az elhúzódó jogvitával és még nagyobb nyilvánossággal járna – írják.

Az újságírók szerint egyébként tapintható a feszültség, biztonsági őrök kísérik ki-be őket, hogy ne kószáljanak csak úgy az épületben.

Kitérnek arra is, hogy a Mediaworks megszerzésével újabb átalakulás elé néz a kormánypárti média. A politikai újságokat és a Karc FM rádiót Liszkay Gábor gyúrja össze, a bulvárjellegű Mediaworks-termékek pedig a Habony Árpád által felügyelt bulvármédiánál köthetnek ki. A Magyar Időkkel és a Karc FM-mel olvadhat össze a Mediaworks birtokában lévő megyei lapok központi szerkesztősége is.

Liszkayéknál marad a jövedelmező Nemzeti Sport, és megtartják a Világgazdaságot is, amelynek főszerkesztője, Mezősi Tamás már közös megegyezéssel távozott, helyére a Magyar Időktől érkezett Deák Bálint. Mezősit a lap kormánykritikus munkatársai is követhetik.

Míg Liszkayék korábban a Lurdy Házban béreltek szerkesztőségi helyiségeket, most átköltözhetnek a Bécsi úti Népszabadság-székházba, ahol üresen áll a megszüntetett lapnak szánt hely. A Magyar Idők adminisztrációs munkatársai közül többen már odaköltöztek – írják.

A napokban Széles Gábor vállalkozó arról nyilatkozott, hogy eladósorba került a tulajdonában lévő, tőkére és fejlesztésre szoruló Echo TV. Nemrég írtuk, hogy a jobboldal iránt elkötelezett csatorna is Liszkay kezébe kerülhet.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.