Belföld

Egy kicsit nem figyeltünk oda és 170 millióval drágább lett a budapesti vizes vb

Kovács-Angel Marianna
Kovács-Angel Marianna

újságíró. 2016. 10. 29. 18:14

Az uniós közbeszerzési értesítőben szombaton megjelent hirdetmény szerint 135 millió forinttal többe, 38 milliárd 365 millió helyett

38 milliárd 500 millió forintba kerülnek a 2017-es vizes világbajnokság megrendezéséhez szükséges uszodakomplexum 

tervezési, építési, szerelési munkái, valamint az ezekhez kapcsolódó szolgáltatások. A pályázatot Garancsi István cége, a Market nyerte el. A projektet az államkasszából fizetik, EU-s segítség nincs benne.

A szerződésmódosítás oka, hogy a kivitelező a megrendelő hibáján kívül későn kapott meg bizonyos, a Dagály Strandfürdő munkálataival kapcsolatos bizonyos adatokat és engedélyeket, melyek “a Vállalkozót egyes teljesítési feladatokban akadályozták”. A szerződő felek azt is rögzítették, hogy a Market

jogosult a Megrendelői Ütemtervben megállapított releváns határidők meghosszabbítására.

Szóval akár csúszhatnak is. 

Ez már aprópénz

Ehhez képest kis tétel, de drágább lett a vizes vb uszodakomplexumának

tervezési, építési, szerelési munkáihoz kapcsolódó projekt menedzsment, műszaki ellenőri, sportszakmai ellenőri, tervellenőri, változásmenedzsment, szuperellenőrzési és kockázatelemzési munkáinak elvégzése és az ezekhez kapcsolódó szolgáltatások ellátása

is. Ezt a megbízást az ÚJLAK Mérnökiroda Kft. nyerte el, az eredeti 849 millió forint helyett 884 millió forintért végzik el a feladatokat, tehát 35 millió forintért drágábban.

A hirdetmény szerint bővítették a feladatok tárgyát és mennyiségét, az Újlak “a FINA Market kialakításának és a Dagály Strandfürdő tervezett kialakításának összehangolására, valamint a Világbajnokságot követően az úszókomplexum és a Dagály Strandfürdő közös üzemeltetésének lehetőségére is” figyelemmel lesz.

Felkúsznak az árak

Idén márciusban még arról volt szó, hogy a vizes vb megrendezése mintegy 25 milliárd forintba kerül Magyarországnak. Aztán a Magyar Közlönyből kiderült, hogy a kormány 49 milliárdot szán a világversenyre. Akkor a nol.hu érdeklődésére az építtető-beruházó MNV Zrt. előállt a pontos számokkal: számításuk szerint a létesítményfejlesztés nettó 38,4 milliárd forintot emészt fel.

Ebből az uszoda építése 21,4 milliárd, az ideiglenes lelátó, gát, csatornavédelem, valamint az épület visszaalakítása a világbajnokság után 13,445 milliárd, a bontás költsége 96 millió, a szakági munka, a műtárgyak, az út, a közlekedésfejlesztés, a gát és a közmű tervezése 1,555 milliárd forint, míg a tartalékkeret 1,827 milliárd forint.Ehhez jön még 10,3 milliárd forint áfa, amely azonban egyből visszaáramlik a költségvetésbe. A bruttó költség így 48,7 milliárd. Az MNV akkor azt állította, hogy a költségek nem nőttek, a félreértés a nettó és a bruttó számok összekeveréséből adódhatott. Az Átlátszó számításai szerint a világverseny összesen 90 millárd forintot emészt fel.

Egy páholyban a miniszterelnökkel

Garancsi István cége nem csak a vizes vb-t építi, a Market újítja fel félmilliárd forintért a Fidesz Lendvay utcai székházát, ők építették a Fradi stadiont 15 milliárd forintért,ők nyerték a MOME 3 millárdos tenderét, egy Kopaszi-gáti ingatlanüzlethez 16,5 milliárdos hitelt kapott a kalandos sorsú, állami Eximbanktól. Garancsi István, aki a Videoton tulajdonosa is, a székesfehérvári stadion díszpáholyában Orbán Viktor szomszédja, a miniszterelnök barátjaként tartják számon.

A vizes vb-s munkálatokban többek között Orbán Viktor édesapjának, Orbán Győzőnek a cége is közreműködik: a Dolomit Kft. ott van a margitszigeti csatornázási munkálatok készítői között.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. augusztus 27.
Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója az új Solaris-Skoda trolibuszok sajtóbemutatóján a BKV X. kerületi  Zách utcai trolibuszgarázsában 2015. augusztus 27-én. Napokon belül megkezdődik a 36 új trolibusz tesztüzeme Budapesten, amelyek „önjáróak”, akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre.
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.