Belföld

A Prezi vezetőjét beválasztotta a Financial Times a világ legbefolyásosabb, nyíltan meleg vezetői közé

Árvai Péter a 11-ik legbefolyásosabb a világ LGBT+ üzleti vezető között, az out-standing nevű szervezet szerint. A Financial Times segítségével összeállított 100 fős listán a Prezi vezérigazgatója az első Kelet-Közép Európából.

A szervezet értékelte, hogy Árvai Péter az egyetlen nyíltan meleg magyar cégvezető, aki a személyes történetével bátorítást és inspirációt adott a magyar és európai meleg közösségnek,

illetve azt is, hogy társalapítóként részt vett a Nyitottak vagyunk kezdeményezés elindításában a sokszínűbb, nyitottabb munkahelyekért, közösségekért. Árvai Pétert, a Prezi társalapítóját és ügyvezető igazgatóját több száz jelölt közül választotta ki a zsűri, akik azt nézték, hogy a jelöltek mennyire sikeresek az üzleti életben illetve, hogy mennyit tesznek a meleg közösségért. A 100 fős listát idén negyedszer állították össze és a világ minden részén egyszerre, a mai Financial Timesban jelent meg.

Az OUTstanding, legbefolyásosabb LGBT+ vezetők listája megalapításával meg akartuk mutatni, hogy milyen sokan vannak az üzleti életben, akik melegek és sikeresek. Ezzel szeretnénk inspirációt adni a következő generációnak.

– mondta, Suki Sandhu, az az out-standing szervezet alapítója.

Szeretnék, ha minél több cég értené a jelentőségét és értékét annak, ha nyitott az LGBT+ közösség tagjai felé”.

Árvai Péter jelölésekor szempont volt, hogy ő az egyetlen nyíltan meleg magyar cégvezető, aki sokszor beszél magáról és arról hogy melegként is lehet valaki sikeres üzletember. Ez a magyar és az európai meleg közösségnek is inspirációt és bátorítást jelentett.

Amikor gyerek voltam, én nem ismertem egyetlen nyíltan meleg üzletembert vagy sikeres cég vezetőt. Sokáig nem is voltam biztos abban, hogy a kettő lehetséges egyszerre. Abban reménykedem hogy a mai fiataloknak ebben már nem kell kételkedniük köszönhetően az OUTstandingnak.

– mondta Árvai Péter.

Néhány héttel ezelőtt levelet kaptam az egyik új Prezis kollégától, aki elmesélte, hogy korábban sehol sem érezte magát elég nagy biztonságban ahhoz, hogy elmondja, hogy meleg. A Preziben azonban ez megváltozott és életében először odaállt mindenki elé és elmondta, hogy kivel él és mennyire hálás, hogy ezt elmondhatja és nem kell tovább titkolóznia. Az ilyen történetek miatt éri meg igazán nyitott céget építeni

– tette hozzá.

Árvai Péter az első magyar ezen a listán, sőt eddig a kelet-közép-európai sem volt senki, aki felkerült volna. A díj odaítélésében fontos szerepet játszott, hogy Árvai Péter aktívan tesz azért, hogy a munkahelyeken is segítse az LMBT+ közösséget.

Ennek egyik első mérföldköveként a néhány évvel ezelőtti Pride felvonuláson a Prezi volt az egyetlen cég, amelyik céges logóval és polóval vonult fel.

Azóta pedig a Google-lel és az espell-lel közösen megalapította a Nyitottak vagyunk kezdeményezést a sokszínűbb, nyitottabb munkahelyekért, közösségekért, ahol a munkatársakat csak a teljesítményük alapján ítélik meg. A kezdeményezés alapítói úgy látták, hogy ez a hozzáállás nem csak helyes, de üzleti sikereikben is szerepet játszott, hogy nyitottak voltak. Magához a Nyitottak vagyunkhoz már több, mint 900 cég, szervezet és közösség csatlakozott, és a kezdeményezés más kampányai – például a nők és férfiak munkahelyi egyenlőségét, valamint megváltozott munkaképességűeket támogató akciók – mellett a közös kamionjukkal a Budapest Pride-ok mára 20 ezer fős felvonulásain több, mint 100 cég vesz részt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik