Budapest, 2016. január 16.
17-es villamosok a Török és a Frankel Leó utcában a budai fonódó villamoshálózat első üzemnapján, 2016. január 16-án.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Belföld

Nagyszabású járatritkítás jöhet a BKV-nál

24.hu
24.hu

2016. 08. 22. 08:16

Az Index.hu információi szerint a BKK társadalmi egyeztetés nélkül készített elő járatritkítási csomagot. A járatritkítást szeptember 1-től vezetnék be, spórolási célból. Majdnem hatvan érintett járat van, így körülbelül 100 milliót tudnak így megspórolni évente.

Az érintett járatok:

  • a 17-es villamos munkanapokon napközben 7-8 helyett 10 percenként,
  • a 19-es a 41-es villamos hétvégén 20 percenként,
  • a 41-es villamos munkanapokon 15 helyett 20 percenként,
  • a 47-es és 49-es villamos napközben 7-8 helyett 10 percenként,
  • az 56A villamos munkanapokon 7-8 helyett 10 percenként

jár majd.

Az 50-es villamos vonalán pedig hárommal kevesebb villamos járhat.

Ami a buszokat illeti,

  • a 109-es busz a reggeli csúcsidőben 10 helyett 13-15, munkanapokon napközben és hétvégén 15 helyett 20 percenként járhat, üzemideje is csökkenhet, munkanapokon 4:30 helyett 5:30-tól, hétvégén 6:30-tól járhat, este pedig 23:30 helyett csak 21:30-ig közlekedhet.
  • a 33-as busz reggeli csúcsidőben 12 helyett 15 percenként járhat,
  • a 110-es és 112-es buszok munkanapokon délután 15 helyett 17 percenként járhatnak,
  • a 213-as és 214-es buszok tanszünetben csúcsidőben 20 helyett 24 percenként járhatnak,
  • a Blaha Lujza téren is ritkulhat a közlekedés iskolai szünetekben, ma 52 busz megy el a téren itt, ebből 46 darab marad, mert ritkulhat az  5, 7, 7E, 8E, 108E, 133E is, a 108E pedig 15 helyett 17 percenként járhat majd és
  • a teljes trolihálózat is megritkulhat munkanapokon.

Vitézy Dávid Facebookon reagált a hírre, azt írta, utoljára 2008-ban Hagyó Miklós dolgozott ki jelentős járatritkítási programot, de ezt akkor civil összefogással sikerült megakadályozni.

A BKK volt vezérigazgatója szerint

a XXI. század elején a tömegközlekedés-ellenes kampányt indítani súlyos várospolitikai hiba. A jelenlegi főpolgármester pár hónapja jelentette be, hogy túlzottan tömegközlekedés-orientáltnak tartja Budapestet és a korábbi BKK-vezetés közlekedéspolitikáját, sajnos úgy tűnik, ezt most gyakorlati lépések követik.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.