Belföld

Százmilliókat veszíthet a magyar állam Andy Vajna romániai tévécsatornáin

24.hu
24.hu

2016. 07. 07. 07:20

A filmügyi kormánybiztos magyar állami banktól kapott hitelt a TV2-re, de az új kábeltévék után nem Magyarországon fizeti meg a díjakat.

Több százmillió forinttól eshet el a magyar állam amiatt, hogy az Andy Vajna tulajdonában lévő TV2 nyolc kábelcsatornáját Romániában jegyezték be – erről ír a Népszabadság. A televíziók a román médiatörvény szerint fognak működni, és az itthonihoz képest alacsonyabb műsorszolgáltatási díjat fizetnek majd a román államkasszába.

Nehéz pontosan kiszámolni, hogy a csatornáknak mennyi műsorszolgáltatási díjat kellene fizetniük Magyarországon, de a bonyolult díjképletek alapján ez 80-160 millió forint körüli összeget jelenthet. 2014-ben a kábeltévék és a helyi rádiók 592 millió forintot fizettek a médiahatóságnak, vagyis a TV2-csatornák befizetése akár negyedével is növelhetné a bevételeket.

Ennél azonban többet is bukhat a magyar állam, a filmügyi kormánybiztos ugyanis egy külön romániai céget is létrehozott a csatornák üzemeltetésére, amely a szomszédban fog adózni.

Vajna lépése persze egyáltalán nem szokatlan, a 113 magyar nyelvű tévécsatornából ugyanis mindössze 13-at jegyeztek be itthon. Az RTL-csoport például Luxemburgból sugározza hét kábelcsatornáját. Ugyanakkor a filmügyi kormánybiztos a magyar állami Eximbanktól kapott hitelt arra, hogy megvegye és működtesse a TV2-t.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Krasznaja Poljana, 2014. március 11.
Szétszerelt olimpiai ötkarika a 2014-es szocsi téli paralimpia idején a Krasznaja Poljana-i Roza Hutor Síközpontban 2014. március 11-én. (MTI/EPA/Julian Stratenschulte)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.