Belföld

Bedőlt egy kamu személyinek, most 20 milliót követel a bank az ügyintézőtől

Húszmillió-hatszáztizenötezer-kétszázötvenkét forint – ennyi pénzt követel Tímeán volt munkahelye, amiért tavaly decemberben átverte egy csaló. “Előző nap hívták a munkahelyemet, egy pénzintézetet, hogy másnap jönnének kivenni a Kincstári Takarékjegyben tartott húszmillió forintot. Mi megrendeltük az összeget, és vártuk az ügyfelet, aki meg is érkezett. Megmutatta a papírjait, én meg kifizettem. Annyira szokványos eset volt, hogy szinte nem is emlékszem rá” – mondta a Blikknek az érintett – már csak egykori – alkalmazott.

Az asszony nyugodtan dolgozott márciusig, amíg ki nem derült a csalás: a gazember, akinek kifizette a pénzt, valószínűleg hamis személyivel igazolta magát. Az igazi ügyfél ugyanis egy másik bankban szerette volna kiváltani a pénzét, ekkor derült ki, hogy nincs semmije – tette hozzá a nő, akin most az elkövető helyett keresik a pénzt, mondván: ő hibázott. Szerintük ugyanis alkalmazni kellett volna a gyakorlatban bevett úgynevezett „4 szem” elvét. Ez azt jelenti, hogy a hasonló esetekben egy másik kollégának is felül kell vizsgálnia az adott feladatot ellátó személy munkáját. Így a történtek után rögtön kirúgták.

A nő ügyvédje szerint a munkáltató is hibázott, hiszen nem volt működő kamera a pénztáros mögött. Így a csaló beazonosítása nem egyszerű. “Ügyfelem is áldozat, csakúgy, mint az a személy, akinek a pénzét meglovasították, őt is megtévesztette a csaló” – nyilatkozta Lichy József ügyvéd.

Arra a kérdésre, hogy hány évig kellene dolgoznia azért az összegért, amit követelnek rajta, a nő azt válaszolta, ki sem meri számolni, hiszen bízik abban, hogy idővel neki adnak igazat.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik