Belföld

Az ügyészség vizsgálja a „Magyar reformok működnek” kampányt

A Mérték Médiaelemző Műhely szerint nem lehetett volna tévében sugározni a kormánypropagandát.

Az ügyészség vizsgálja, hogy jogszerűen sugározták-e a tévék a kormány „A magyar reformok működnek!” jelszavú propagandakampányát – írja a Mérték Médiaelemző Műhely. Az ügyészségi vizsgálat a most futó „Üzenjük Brüsszelnek” kampány televíziós sugárzását is érinti.

A Mérték megemlíti: a médiatörvény tiltja a választási kampányidőszakon kívül a politikai reklám sugárzását, a Médiahatóság mégsem lép fel a „társadalmi célú reklámnak álcázott” kormánypropaganda ellen.

Az elemzőműhely emlékeztet: a politikai reklám definíciója szerint nemcsak a pártok üzenetei, hanem a kormány népszerűsítését célzó közlések is politikai hirdetésnek minősülnek. Azt írják: ha a médiumok megfelelően minősítenék ezeket a hirdetéseket, akkor vissza kellene utasítaniuk a közlésüket, csakhogy ekkor elesnének a kormányzati megrendeléssel járó pénztől.

A Mérték tavaly beadvánnyal fordult a médiahatósághoz, hogy vizsgálja és mondja ki: mivel nincs kampányidőszak, a „Magyar reformok működnek!” kampányszpotok közlése jogsértő. A Médiatanács ugyan eljárást indított, de a szpotokat nem politikai hirdetésnek, hanem társadalmi célú reklámnak minősítette.

Emiatt az elemzőműhely az ügyészséghez fordult, azt kérve, hogy vizsgálják meg ,hogy a médiahatóság határozatai jogsértők. Az ügyészség vizsgálja az ügyet. Emlékeztetnek: a jelenlegi, jogsértőnek tartott gyakorlat kiváló lehetőséget nyújt a kormányhoz kötődő médiumok közpénzből zajló finanszírozására is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik