Média - Sajtó - MTVA székház
Belföld

Tőmondatokban tagadta az MTVA a súlyos vádakat

24.hu
24.hu

2016. 05. 04. 13:32

Egy brüsszeli konferencián azt állította az MTI kirúgott tudósítója, hogy előre kellett egyeztetni a kormány tagjainak szánt kérdéseket.

Kárpáti János, az MTI volt brüsszeli tudósítója nemrég egy konferencián beszélt arról, hogy „közmédia helyett kormánymédia” van Magyarországon, és arról is beszámolt, hogy távol tartották a miniszterelnök sajtótájékoztatóitól, miután feltett egy olyan kérdést Orbán Viktornak, amit nem egyeztetett előre a feletteseivel.

A 444 az MTI igazgatóját, Gazsó L. Ferencet kereste meg, hogy válaszoljon Kárpáti felvetéseire, Gazsó helyett azonban az MTVA sajtóosztálya adott kurta válaszokat. Például ilyeneket:

 – (…) Összhangban áll-e az intézmény működése a tárgyilagos, pártatlan tömegtájékoztatásra vonatkozó közszolgálati alapelvekkel?

– Igen. Összhangban áll.

Az egyetlen hosszabb választ arra a kérdésre adták, amely arra vonatkozott, hogy valóban azért távolították-e el munkaköréből Kárpátit, mert előre nem egyeztetett kérdést tett fel Orbánnak.

Nem azért került visszahívásra. A kérdéseiket nem kell egyeztetniük, a tudósítások kiadására az MTI jogosult a törvényben szabott felhatalmazás alapján

– írta az MTVA sajtóosztálya.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.