Budapest, 2014. május 16.
A pénztáros egy vonaljegyet vesz ki a hõnyomtatóból Kõbánya-Kispest buszvégállomáson 2014. május 14-én. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) folyamatosan bevezeti az ügyfélszolgálatokon és a jegypénztáraknál a helyszíni, hõpapírra történõ jegy- és bérletnyomtatást. 
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Belföld

Még el sem készült, de már rossz a BKK elektronikus jegyrendszere

24.hu
24.hu

2016. 05. 04. 17:30

Korábban a témában:

A Budapesti Közlekedési Központ 2018-ban kívánja bevezetni az elektronikus jegyrendszert, ami viszont az eredeti szerződésben rögzített paraméterekkel működésképtelen lehet –  írja a Népszabadság.

A BKK a rendszer-integrációt maga szerette volna megoldani, a 2014-ben kiírt tenderből így szándékosan kihagyta a központi hardver- és szoftverrendszerek, tranzakciós rendszerek összekapcsolását a saját hálózatával.

A projektelemeket ugyan megvette a tendergyőztes Scheidt & Bachmanntól a BKK, de a különálló részeket nincs, aki összehangolja. 

A német cég 91 millió euróért vállalta az eszközök szállítását és a rendszer részleges kiépítését, valamint ötéves üzemeltetését.

A Népszabadság úgy tudja, a BKK a problémák kiküszöbölésére a kontraktus kiegészítését látja megoldásnak és állítólag már hónapok óta zajlanak a tárgyalások a felek között. Az esetleges költségtöbbletről egyelőre nincs információ.

Az eredeti terv szerint 2016 közepére kellene felszerelni a járművekre több mint tízezer érvényesítő készüléket, a beléptető kapuknak pedig jövő nyárig kell elkészülnie.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.