Belföld

Orbánék reklámjai olcsóbbak, csak ez a biztos

Kész Zoltán tudni szerette volna, a kormány mennyit költött márciusban hirdetéseire a baráti sajtóban.

A független képviselő rá is kérdezett Rogán Antalnál.

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a TV2 kereskedelmi televízióban 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Ripost.hu című online bulvárlapban 2016 márciusában?

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Magyar Idők című napilapban 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Lokál nevű hetilapban 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Lokál hetilap online kiadásában, a lokal.hu-n 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Karc FM kereskedelmi rádióban 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Faktor.hu hírportálon 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a 888.hu című internetes oldalon 2016 márciusában?”

Nincs ilyen adat

A miniszter helyett Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára válaszolt. Éspedig azt, hogy ők ezekkel a médiumokkal nem kötöttek szerződést. Azért nem, mert az egyes

tájékoztató kampányokkal kapcsolatos hirdetésfoglalási feladatokat a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvénnyel összhangban a különböző ügynökségek végzik.

Nekik a hirdetésekre vonatkozó összesített adatbázisuk ezért nincs is, és nem is kötelesek a közérdekből nyilvános adat iránti igény teljesítése miatt új, a rendelkezésre állókhoz képest minőségileg más adatot előállítani.

Az államtitkár arról is biztosította a független képviselőt, hogy a jelenlegi kormány kevesebbet költ hirdetésekre, mint a Gyuresány-Bajnai-kormányok.

Emlékszünk még a 2006 és 2010 közötti időszakra, amikor az állam 84 milliárdot költött reklámcélokra.

Dömötör Csaba még azt is hozzátette, nem a mostani, hanem az előző kormány volt az, amelyik gyakran összekeverte a pártkommunikációt a kormányzati kommunikációval. Az előző kormány is Orbán Viktoré volt, a második, de az államtitkár nem arra gondolt, hiszen kirívó példának azt a cikket nevezte, amit 2008-ban Gyurcsány jelentetett meg a Népszabadságban 4,5 millió forintért, amit a kormány és az MSZP közösen állt.

Mint korábban megírtuk, a kormány által megrendelt tavalyi tévés kampányok decemberig kizárólag a TV2 és az állami média csatornáin futottak. A bevándorlásellenes kampány idején volt olyan nap, amikor listaáron 25 millió forint értékű állami reklám ment a TV2-höz tartozó csatornákon, a magyar reformok működéséről szóló szpotok pedig naponta átlagosan 25-ször kerültek adásba.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik