Belföld

Orbánék reklámjai olcsóbbak, csak ez a biztos

Farkas György
Farkas György

újságíró, hírfőnök. 2016. 04. 20. 11:41

Kész Zoltán tudni szerette volna, a kormány mennyit költött márciusban hirdetéseire a baráti sajtóban.

A független képviselő rá is kérdezett Rogán Antalnál.

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a TV2 kereskedelmi televízióban 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Ripost.hu című online bulvárlapban 2016 márciusában?

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Magyar Idők című napilapban 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Lokál nevű hetilapban 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Lokál hetilap online kiadásában, a lokal.hu-n 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Karc FM kereskedelmi rádióban 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a Faktor.hu hírportálon 2016 márciusában?”

„Mekkora összegben hirdetett az állam a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon és partnerein keresztül a 888.hu című internetes oldalon 2016 márciusában?”

Nincs ilyen adat

A miniszter helyett Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára válaszolt. Éspedig azt, hogy ők ezekkel a médiumokkal nem kötöttek szerződést. Azért nem, mert az egyes

tájékoztató kampányokkal kapcsolatos hirdetésfoglalási feladatokat a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvénnyel összhangban a különböző ügynökségek végzik.

Nekik a hirdetésekre vonatkozó összesített adatbázisuk ezért nincs is, és nem is kötelesek a közérdekből nyilvános adat iránti igény teljesítése miatt új, a rendelkezésre állókhoz képest minőségileg más adatot előállítani.

Az államtitkár arról is biztosította a független képviselőt, hogy a jelenlegi kormány kevesebbet költ hirdetésekre, mint a Gyuresány-Bajnai-kormányok.

Emlékszünk még a 2006 és 2010 közötti időszakra, amikor az állam 84 milliárdot költött reklámcélokra.

Dömötör Csaba még azt is hozzátette, nem a mostani, hanem az előző kormány volt az, amelyik gyakran összekeverte a pártkommunikációt a kormányzati kommunikációval. Az előző kormány is Orbán Viktoré volt, a második, de az államtitkár nem arra gondolt, hiszen kirívó példának azt a cikket nevezte, amit 2008-ban Gyurcsány jelentetett meg a Népszabadságban 4,5 millió forintért, amit a kormány és az MSZP közösen állt.

Mint korábban megírtuk, a kormány által megrendelt tavalyi tévés kampányok decemberig kizárólag a TV2 és az állami média csatornáin futottak. A bevándorlásellenes kampány idején volt olyan nap, amikor listaáron 25 millió forint értékű állami reklám ment a TV2-höz tartozó csatornákon, a magyar reformok működéséről szóló szpotok pedig naponta átlagosan 25-ször kerültek adásba.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Brüsszel, 2013. március 14.
Martin Schulz, az Európai Parlament német elnöke (b) és Angela Merkel német kancellár beszélget az Európai Unió kétnapos csúcstalálkozójának első napján Brüsszelben 2013. március 14-én. (MTI/EPA/Olivier Hoslet)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.