Belföld

Megvannak az ország legtrágyább útjai, nem találja ki, mi lesz a sorsuk!

Molnár Zoltán
Molnár Zoltán

bértollnok. 2016. 02. 23. 19:20

A remény hal meg utoljára, de akár Csokonait is idézhetnénk. Egy biztos: vége a 24.hu versenyének, megvannak a legvacakabb hazai utak, azonban nem mindet fogják felújítani.
Korábban a témában:

Heteken át lestük a mail-fiókot és a Google Mapset, minden áron próbáltuk összeszedni az ország legtrágyább közútjait, de nem volt egyszerű. Gyakorlatilag olyannak bizonyult ez a munka, mintha ledobtak volna az ország legnagyobb kukoricasilójába, hogy kategorizáljuk a szemeket méret és minőség alapján.

Ömleni kezdett a panaszok áradata, miután közzétettük az első felhívást. Nagy általánosságban elmondható, hogy a kétkörös cikksorozatban megjelent utak elsöprő többsége a Dunától keletre esett, Borsod-Abaúj-Zemplén megye és Békés megye is felülreprezentált volt. A Dunántúl csak nyomokban tartalmazott igazán trágya utat, legalábbis alig kaptunk innen üzenetet. Az első cikkünkre sokkal több szavazat érkezett, mint a másodikra, ráadásul a második után is kaptunk még rengeteg tippet, de ha még azoknak is szánunk egyet, akkor ez egy végtelen történetté alakult volna.

Lássuk a két cikk első 3 helyezettjét!

Első cikk dobogósai:

  1. Balmazújváros-Hajdúnánás (Hajdú-Bihar megye): 508 szavazat (ld. fenti kép),
  2. Keszeg-Nézsa (Nógrád megye): 386 szavazat,
  3. Csépa-Csongrád (Csongrád megye): 197 szavazat.

Második cikk dobogósai:

  1. Kerekharaszt-Heréd (Heves megye): 60 szavazat (ld. lenti kép),
  2. Nyírbéltek-Ömböly (Szabolcs-Szatmár-Bereg megye): 34 szavazat,
  3. Tésa-Vámosmikola (Pest megye): 24 szavazat.

Ezzel persze nincs vége, ígéretünkhöz hűen írtunk levelet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nek, akik viszont illetékesség hiányában a Magyar Közút Zrt.-nek továbbították a megkeresést. Megkérdeztük, tervben van-e az adott útszakasz felújítása, mikor, milyen forrásokból, milyen technikával. Kaptunk is választ, miszerint

Társaságunk előtt is ismert az Ön által megjelölt útszakaszok állapota, amelyeket a folyamatosan és tervezetten végzett útellenőrzések során munkatársaink figyelemmel kísérnek.

A hibákat folyamatosan javítják, de az említet szakaszokon a teljes burkolatcsere lenne a megoldás, arra viszont nincsen pénz. Vannak azonban pozitívumok:

Balmazújvárost és Hajdúnánást összekötő 3323-as út 3+000-14+240 kilométere közötti szakasz felújítására lett forrás, méghozzá a 2015. évi Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és Magyar Közút Nonprofit Zrt. között létrejött Felújítási támogatási szerződés keretében. Épp tendereztetik a kivitelezőt, tavasszal kezdődhetnek a munkálatok.

TOP-1.3.1.-15 Gazdaságfejlesztést és a munkaerő mobilitás ösztönzését szolgáló közlekedésfejlesztés projekten belül szerepel még két útszakasz: az említett 3323-as 15+393 – 21+450 kilométer szelvény közötti szakasz, és a keszegi bekötőút is, azaz a 2107-es út 2+797 – 3+500 és 4+913 – 6+585 kilométer közötti szakasza is. Azt írják, a többi útszakasz is szerepel a felújítási listán.

Társaságunk mindent elkövet annak érdekében, hogy európai uniós vagy hazai forrást találjon a cél érdekében. A felújítás közös érdekünk, hiszen a helyreállított, újszerű útszakaszon nem csak komfortosabb a közlekedés, hanem biztonságosabb is, az üzemeltetése pedig gazdaságosabb.

Úgyhogy, ha lesz pénz, mindent megtesznek a minél gyorsabb helyreállításért – közölte Marczin Bence kommunikációs osztályvezető.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Swedish director Ruben Ostlund delivers a speech on stage after he was awarded with the Palme d'Or for the film 'The Square' on May 28, 2017 during the closing ceremony of the 70th edition of the Cannes Film Festival in Cannes, southern France.  / AFP PHOTO / Alberto PIZZOLI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.