Belföld

Durván nőhet a vasúthoz jutás ideje, ha bezár a Déli

déli pályaudvar (déli pályaudvar, vonatbaleset, )
déli pályaudvar (déli pályaudvar, vonatbaleset, )
A fővárosiak negyvennégy százaléka rosszul járna, ha lakat kerülne a pályaudvarra. Akár negyed órával is nőhet a vasúthoz jutás ideje.

Úgy néz ki, bezár a Déli, helyét egy park, a Vérmező folytatása és egy P+R parkoló venné át, a feladatok pedig Kelenföldre kerülnének.

A hvg.hu megszerzett egy szakértői tanulmányt, amiből kiderül, milyen hatással lenne a bezárás a fővárosra és annak lakosaira. A tanulmányt a portál szerint a MÁV-nál is ismerik, és az derül ki belőle, hogy városon átmenő vasútvonalak mentén lehetetlenség létrehozni olyan pályaudvart, melynek kapcsolatai legalább olyan jók lennének, mint a jelenlegi fejpályaudvarokéi.

A tanulmányban megvizsgálták, mivel járna a bezárás. Ha a Déli helyett Kelenföldre mennének az emberek, akkor „az eljutási idők alapján Budapest népességének legnagyobb része (44 százalék) egyértelműen rosszabbul járna a Déli bezárásával.”

Első ránézésre a lap szerint úgy tűnhet, a nagy pályaudvarok bezárása haszonnal jár, ráadásul a Délit sem kellene felújítani, de ahhoz, hogy a bezárás ne okozzon hátralépést, először a városi vasúti kapcsolatok olyan jelentős fejlesztésére lenne szükség, aminél a Déli fenntartása és felújítása is sokkal olcsóbb lenne.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik