Belföld

Fidesz-közeli médiacégek kaszáltak a működő magyar reformokon

24.hu
24.hu

2016. 02. 04. 13:56

A TV2-n kívül Széles Gábor csatornája és Habony Árpád médiája is bőségesen részesült a kampányból.

Fidesz-közeli médiacégek és az állami média csatornái kaszáltak legnagyobb mértékben a kormány 600 millió forintos kampányából, melynek üzenete az volt: „a magyar reformok működnek”. Mindez Rogán Antal minisztériumának válaszából derült ki, amit a 444 közérdekű adatigénylésére küldött.

Látogatottsági adat nincs, sorosozás van

Szembetűnő, de nem meglepő a portál szerint, hogy Simicska Lajos médiaérdekeltségei, melyeket korábban alaposan kitömtek közpénzzel, most semmit nem kaptak. Ellenben mintegy százmillió forint jutott a TV2-nek és kábelcsatornáinak, a nagyobb nézettségnek örvendő RTL viszont ugyancsak nem kapott megrendelést a szpotokra. Negyvenmillióért hirdettek Széles Gábor Echo TV-jében, amelynek nézettsége a 0,5 százalékot sem közelíti meg. Az M1-en, Duna TV-n és M4-en kb. 60 millió forintot költöttek.

Jelentős összeget kapott Ómolnár Miklós tavaly májusban indított harsány bulvárportálja, amelyről a médiapiacon úgy tartják: Habony Árpád biztatására jött létre. Az oldal a Fidesz kommunikációs vonalát követi, előszeretettel írtak arról, hogy Soros György pénzeli az európai bevándorlást és a menekültsegítők személyes lejáratásával is próbálkoztak. Azt viszont nem lehet tudni, hogy hányan olvassák ezt a bulvároldalt, mert a legfontosabb mérőrendszerekhez nem csatlakoztak.

Facebookra is költöttek

Futott a kampány a Huth Gergely vezette Pesti Srácok portálon is, melynek kiadója 2013 és 2015 között a Fidesz-frakcióval is szerződésben állt, és minisztériumi megbízást is kapott. Emellett a vállaltan kormánypárti Magyar Idők honlapján és a gondola.hu konzervatív portálon, valamint az MTVA online felületein és a Facebookon hirdettek.

A nyomtatott lapok közül főleg a vidéki megyei és pesti kerületi lapokhoz ment pénz, emellett a szeptemberben Magyar Időkre keresztelt Napi Gazdaságban és a Habony Árpád tulajdonába tartozó Lokálban jelentek meg a hirdetések. A rádiók közül a Juventus, az Inforádió, a Kossuth és a Petőfi kapott megrendelést, a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Class FM nem, pedig ez a legnagyobb elérésű országos rádió, majdnem kétszer annyi emberhez jut el, mint a második leghallgatottabb Kossuth.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.