Belföld

„A pénzhiánynál súlyosabb baj a morális válság a mentőszolgálatnál”

24.hu
24.hu

2016. 01. 23. 07:15

Korábban a témában:

Nem a rossz állapotú mentőautók, nem is a létszámhiány, de még csak nem is az alacsony fizetések jelentik a legnagyobb problémát az Országos Mentőszolgálatnál, hanem az általánosan jellemző morális válság – mondta Máté Gábor, a szervezet élére tavaly decemberben kinevezett főigazgató a Magyar Időknek. Az új főigazgatóval készített interjút a napilap szombati száma közölte.

A főigazgató korábban mentőápolóként dolgozott az OMSZ-nél, az egyik ükapja az a Kresz Géza volt, aki 1887-ben megalapította a mentők elődjét.

A főigazgató szerint nem létezik olyan szabály, amely szerint a mentőknek minden esethez 15 percen belül ki kell érkeznie, de egy infarktusos, elgázolt vagy éppen stroke-gyanús betegnél ez jogos elvárás. Úgy vélte: minimalizálni kell azokat a tényezőket, amelyek komoly erőket vonnak el a mentőfeladatoktól.

A főigazgató emlékeztetett: tavaly 1,1 millió esetet látott el a mentőszolgálat, tíz százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Kiemelte: a mentőjárművek folyamatos cseréje éves szinten kétmilliárd forintba kerülne, erre most csak ennek a töredéke jut, Közép-Magyarországon különösen rossz a helyzet, hiszen itt nem lehetett uniós forrásokból fejleszteni.

Az új főigazgató elsődleges feladatnak tartja, hogy javítsanak a mentőszolgálatnál dolgozók megbecsülésén, illetve például a vezetők és a beosztottak közötti kommunikáción. A mentőszolgálat a legnagyobb egészségügyi szervezet, amelyben 7500-an dolgoznak, és amely sok ok miatt mára morális válságba került, és ez komolyabb  probléma, mint a jelképesnek mondható fizetés – mondta.

A mentésirányítók 147 ezer, a mentőorvosok 286 ezer, a mentőtisztek 181 ezer, a mentőápolók 139 ezer, míg a gépkocsivezetők 127 ezer forintot vittek tavaly haza havonta – mondta Máté Gábor a Magyar Időknek.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Charleroi, 2017. szeptember 19.
A Ryanair ír légitársaság repülőgépei a belgiumi Charleroi repülőtéren 2017. szeptember 19-én. A cég több mint 2000 járatát törölte, ebből 143 Belgiumból induló járatot pilótahiány, a légiforgalmi irányítás kapacitásának szűkössége, a sztrájkok, a kedvezőtlen időjárás, valamint a személyzet szabadságának kötelező kiadása miatt. (MTI/EPA/Stephanie Lecocq)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.