Vágó István (Vágó István)
Belföld

Vágó István: „Nevezhetjük hazugsággyárnak az MTVA-t”

Farkas György
Farkas György

újságíró, hírfőnök. 2016. 01. 12. 08:52

A DK média munkacsoportjának vezetője üdvözli, egyben az MTI figyelmébe ajánlja a bíróság döntését.

A Demokratikus Koalíció (DK) 2014. október 20-án jelentette meg az “Előléptették a közpénzen tartott hazugsággyárost” című közleményét. A párt akkor Papp Dániel előléptetésére reagált. Az MTVA pert indított a párt ellen, de ahogy korábban, a bíróság most is a DK-nak adott igazat. Friss, jogerős ítéletében úgy fogalmaz, hogy

a közmédia bírálhatósága a demokratikus társadalomban kitüntetett érték.

A DK média munkacsoportjának vezetője tudatta, hogy egy demokratikusan működő országban az is „kitüntetett érték” lenne, ha a közmédia nem hallgatná el, hamisítaná meg a kormánynak kínos híreket.

Az MTVA propagandaosztályát persze nem különösebben érdekli, hogy mi is történne egy demokráciában, ha évente 80 milliárd forint közpénzért cserébe – közszolgálat helyett – eleget tehet a kormány politikai elvárásainak.

Vágó István pártja nevében most a Magyar Távirati Iroda figyelmébe ajánlja a bíróság döntését, emlékezteti a DK közleményeinek kiadását rendszeresen megtagadó MTI-t, hogy a közszereplőknek, és a közfeladatot ellátó intézményeknek kötelességük elviselni a bírálatot, pláne, ha azok valóságtartalma a napnál is világosabb. A DK az MTI elleni perrel folytatja az ellenzéki véleményeket elhallgató „közszolgálati” intézmények elleni harcot.

Korábban a Fővárosi Törvényszék döntött úgy, hogy az MTVA tartalomigazgatója nevezhető hírhamisítónak, mert korábban eltorzította a valóságot. (A bíróság megnézte a Híradó-részletet, amit Daniel Cohn-Benditről készített Papp Dániel.) A döntés ellen a köztévés és ügyvédje fellebbezett, de a Kúria szerint a hírhamisító szó nem tényállítás, hanem vélemény, az MTVA hírszerkesztői mechanizmusára utal. A DK már korábban is kérte, hogy az MTI adja ki a párt minden olyan korábbi, MTVA-val kapcsolatos közleményét, amelyet a “köztévé jó hírének megsértésére” hivatkozva cenzúrázott.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Krasznaja Poljana, 2014. március 11.
Szétszerelt olimpiai ötkarika a 2014-es szocsi téli paralimpia idején a Krasznaja Poljana-i Roza Hutor Síközpontban 2014. március 11-én. (MTI/EPA/Julian Stratenschulte)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.