Átadták a budapesti állatkert felújított főkapuját
Belföld

Tarlós Lázárnak: ha valaki szeret virgács lenni, kénytelen boxzsák is lenni

24.hu
24.hu

2015. 12. 11. 14:52

Megtartotta szokásos heti sajtóeligazítását a főpolgármester. Megint beszólt Lázár Jánosnak, valamint egész nagy autóspárti fordulatot helyezett kilátásba. Megmarad az autós rakpart, két irányban is járható marad autóval a Lánchíd, az autóknak szóló dugódíjat viszont sajnos be kell vezetni. De a nem autósok, pl. a kerékpárosok szigorításra számíthatnak, és a szintén nem autósok, a tömegközlekedés is kicsit háttérbe szorul. Ahogy a közmondás tartja: autó, autó, autó.
Korábban a témában:

Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján bejelentette: december 21-én egyeztet Orbán Viktorral a BKV hosszú távú finanszírozásáról, továbbá más fővárosi kérdésekről. A fővárosi tömegközlekedés hatékonyságának javításával 2010 óta 10 milliárd forintos megtakarítást és ugyanekkora bevételnövekedést tudtak elérni a BKV-nál, amelynek költségvetéséből így is 30-31 milliárd forint hiányzik az állami díjkedvezmények és az agglomerációs közlekedés biztosítása miatt.

Kiemelte, az agglomerációs közlekedés biztosítására nincs törvényi kötelezettsége a fővárosnak, ezért állami támogatást sem kapnak e kiadásaikra. Kérdésre válaszolva reális alternatívának nevezte az agglomerációs közlekedés leállítását, ha annak finanszírozásáról nem születik megállapodás.

Tarlós szerint az eddigi 24 milliárd forintos állami feladattámogatás is kevésnek bizonyult, a kabinet jelenlegi szándéka alapján ez az összeg jövőre 6 milliárd forinttal, a következető két évben pedig további 3-3 milliárd forinttal csökkenne.

A főpolgármester a tárgyalások kimenetelére vonatkozó kérdésekre azt válaszolta, soha nem folytatott teljesen eredménytelen “hosszabb egyeztetést” a kormányfővel. Tarlós közölte, hivatalos levélben is eljuttatták a Miniszterelnökségre a BKV állami átadására vonatkozó, korábban ismertetett javaslatukat.

4-es metró, Lázár Bokszzsák János, rakpart

A főpolgármester kitért arra is, hogy a 4-es metró végleges használatbavételi engedélyének elkészültével, várhatóan január elejétől végleg megszüntetik a metróvonallal párhuzamosan közlekedő felszíni járatokat, ami 1,3 milliárd forintos megtakarítást jelent.

További kérdésekre válaszolva tehetséges politikusnak nevezte a Miniszternökséget vezető Lázár Jánost, akinek szerinte a “virgácsszerepkör” nagyon tetszik, míg a bokszzsák szerepe már nem. “Pedig ha valaki szeret virgács lenni, kénytelen bokszzsák is lenni” – fogalmazott a főpolgármester, aki szerint kettőjük között nem személyes vita van, hanem Budapest és a vidék küzdelme a költségvetési forrásokért.

Tarlós csütörtökön megjelent hírekre reagálva megerősítette, a városvezetés nem tervezi a Lánchíd egyirányúsítását, továbbá a pesti alsó rakpart közúti forgalmának lezárását.

Mindent az autósokért, hadd szennyezzenek!

A dugódíjról elmondta, legkorábban 2017-ben lehetséges a bevezetése, a főváros lehetséges bevételei pedig 2 milliárd forinttól legfeljebb 10-15 milliárd forintig terjedhetnek. A dugódíj bevezetésére az előző városvezetés tett ígéretet Brüsszelnek, jelenleg pedig még törvény tiltja a bevezetését – tette hozzá.

A főpolgármester a Balázs Mór Terv részleges módosításának szándékát is bejelentette, miután a város 2030-ig szóló fejlesztési koncepcióját közlekedési szakértők “szélsőségesen tömegközlekedés orientáltként” jellemezték. Az erről szóló tanulmányból idézve Tarlós István példaként említette a nagykörút villamosainak elsőbbséget biztosító forgalomszervezési gyakorlatot.

Tarlós közölte, a fővárosi önkormányzat többszöri értékbecslésnél is magasabb áron, 540 millió forintért értékesítette a Váci utca 36. szám alatt álló Klotild-palotában korábban meglévő 12 százalékos tulajdonrészét.

Pusztuljanak a bringások és a futók!

Bejelentette, a ciklus végén kezdeményezni fogja a kerékpárosok kötelező KRESZ-vizsgáztatásátó, ha továbbra is következetesen figyelmen kívül hagyják a piros lámpákat. Ugyanis szerinte 10 kerékpárosból 8 nincs tekintettel a tilos jelzésre. Tarlós kérdésekre válaszolva kijelentette, nem kívánja igazságtalanul háttérbe szorítani a kerékpáros közlekedést, de szerinte a kerékpáros kultúra az infrastruktúránál is nagyobb fejlesztésre szorul.

A főpolgármester által idézett tanulmány emellett több buszsáv esetében felülvizsgálni javasolja a kerékpáros közlekedést, mivel a készítők szerint az – elsőroban a belvárosban – jelentősen lassítja a tömegközlekedést.

Tarlós a fővárosi futóversenyeket érintő rendeletmódosítást is kilátásba helyezett. Ennek alapján a városvezetés későbbi mérlegelése szerint a Budapest centrumában megrendezett évenkénti hat nagy rendezvényből akár már jövőre is legfeljebb csak hármat rendezhetnek meg – írja az MTI.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2015. június 7.
A kormány bevándorlásról szóló plakátja a főváros VIII. kerületében, a Hungária körúton 2015. június 7-én. Több helyen megrongálták a plakátokat, ezért a Fidesz feljelentést tesz bűncselekményre felbujtás miatt. Németh Szilárd, az országgyűlési képviselője felszólította Szigetvári Viktort, az Együtt elnökét és párttársait, hogy "ne uszítsák tovább az embereiket ilyen agresszív és törvénytelen cselekedetek elvégzésére".
MTI Fotó: Marjai János
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.