AppleMark
Belföld

Áder János nem lövöldözött részegen, ezért pert nyert

24.hu
24.hu

2015. 12. 08. 16:08

Az Indexnek és a katonatörténetet közzétevő újságírónak 600-600 ezer forintot kell fizetnie, de fellebbeznek.

600 ezer forint sérelemdíjat kell fizetnie az Indexnek Áder János köztársasági elnök részére – így döntött másodfokon a Fővárosi Ítélőtábla. Az indoklás szerint a portál „valótlan tényként” híresztelte, hogy Áder a sorkatonai szolgálata alatt elhagyta az őrhelyét és részegen lövöldözött.

Az ügy tavaly novemberre nyúlik vissza, amikor a Hír TV rászállt a kormányellenes tüntetések szervezőire és pitiáner ügyeket nyomozott ki róluk. A neten ellenkampány kezdődött, a résztvevők saját csínytevéseiket vallották be. Vágvölgyi B. András újságíró a Facebookon egy fogdabüntetésről számolt be, amit sorkatonaként kapott, mert szivarozott az ezredsorakozón, és mellékesen megemlítette, hogy fogdatársa volt Áder János, aki szerinte részegen lövöldözött és 30 napot kapott érte. Erről számolt be az Index, ugyanakkor megkereste az államfő hivatalát is, és közölte Áder válaszát, melyből kiderült, hogy valóban volt fogdán, de nem lövöldözésért, hanem azért, mert nem vezényelte az embereit hajnali tornára, illetve elaludt az őrségben.

Első fokon a Fővárosi Törvényszék még azzal érvelt, hogy az Index cikke nem tekinthető valótlan tény rosszhiszemű közlésének, mert az újságíró amennyire lehetett, utánajárt a tényeknek és Ádert is megkereste a cikk megjelenése előtt. Vágvölgyit viszont akkor 50 ezer forint sérelemdíj megfizetésére kötelezték, ezt emelték fel másodfokon 600 ezer forintra. Az újságíró és az Index is a Kúrián támadja meg az ítéletet.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.