Belföld

Lenyúlják az aprót a BKK automatáiból, irgalmatlan újítást vezet be a cég

Egy egyszerű műanyag lapocskával igen sok pénzhez lehetett hozzájutni. A BKK tud a dologról, rajta vannak a megoldáson.

Megírtuk korábban, nem nehéz, de legalább könnyű megkárosítani azokat, akik a BKK automatáiból vesznek jegyet vagy bérletet. Egy műanyag darabot kell csak elhelyezni pénzkiadó nyílásába úgy, hogy akadályozza a kiadást.

Megkerestük a BKK-t, válaszoltak, mutatjuk:

A Budapesti Közlekedési Központ lépéseket tesz, hogy ügyfelei biztonságosabban vásárolhassák meg a közösségi közlekedés igénybevételéhez szükséges jegyeket és bérleteket. A készülékek folyamatos ellenőrzésén, valamint biztonsági kamerák üzembehelyezésén kívül egy szoftvermódosítás segítségével igyekszik megakadályozni ennek lehetőségét. A bankjegyvisszahúzásra vonatkozóan augusztus végén bevezettünk egy szoftverfrissítést, amely során a BKK jegy- és bérletkiadó automata 60 másodperc múlva visszahúzza a visszajáró bankjegyet (eltömítés esetén is), így az utasunk jogos visszajárója nem jut illetéktelenek kezébe. A szoftver bevezetése óta nagymértékben csökkent az ilyen visszaélések száma.

Az utóbbi időben sajnos azt tapasztaljuk, hogy egyesek az automaták pénzérmekiadó nyílását tömítik el, így akadályozzák meg, hogy a visszajáró aprópénz a jegykiadó tálcába jusson. A Budapesti Közlekedési Központ és az üzemeltető, T-Systems Magyarország Zrt. jelenleg is közösen dolgozik egy olyan szoftveres és hardveres módosítás kifejlesztésén, amely bevezetésével meg tudja előzni az ilyen jellegű visszaéléseket.

A szoftvermódosításon kívül új biztonsági kamerákkal is ellátták az automatákat annak érdekében, hogy az elkövetők mielőbb azonosíthatók legyenek, ugyanis a készülékek eltömítése és így a visszajáró pénz illetéktelen megszerzése is bűncselekmény, amely rendőrségi eljárás kezdeményezését vonja maga után. Az, aki ilyen okok miatt nem jut hozzá a visszajáró pénzhez, lehetőség szerint még a helyszínen lépjen kapcsolatba a BKK telefonos ügyfélszolgálatával, a 06 1 3 255 255 telefonszámon az 1-es majd 5-ös menüpontokat választva, vagy az automata kijelzőjén található díjmentesen hívható „Segítség” gomb megnyomásával. A BKK haladéktalanul intézkedik, minden bejelentést kivizsgál 30 napon belül, és a jogosnak bizonyuló esetekben visszatéríti az utasok számára az automatában maradt összeget.

A BKK az alábbiakat javasolja az ügyfeleinek az ilyen helyzetek elkerülésére, ill. megelőzésére:

  • a vásárlás megkezdése előtt minden esetben győződjenek meg arról, hogy a bankjegyvisszaadó és érmekiadó nyílás nincs-e valamilyen tárggyal eltömítve (a bankjegyvisszaadó nyílás az érme- és jegykiadó kiadótálcával egy magasságban, attól jobbra található)
  • amennyiben van rá mód, pontos összeggel vagy bankkártyával fizessenek
  • a fizetést követően első lépésben a visszajáró bankjegyet vegyék el az automatából, majd ezt követően az értékcikket és a visszajáró érméket

A BKK az Üzemeltető cég kollégáival folyamatosan dolgozik azon, hogy a rendszer minél magasabb színvonalon legyen képes kiszolgálni Ügyfeleit, és a hálózat folyamatos fejlesztésével a hasonló eseteket meg tudja előzni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik