Belföld

Megint forró „gejzír” tört fel egy BKV-busz padlójából

citaro (Array)
citaro (Array)

Gejzír nélkül is aszalódnak az emberek több budapesti járaton – a karbantartás hiányosságai, a végletes elavultság vagy a technológiából eredő sajátosságok miatt.

Ismét „gejzír” tört fel az egyik budapesti BKV-busz padlója alól, mert eltört a fűtéscső – számol be az Index. Korábban mi is megírtuk: a 134-es buszon súlyos égési sérüléseket szenvedett egy fiatal férfi egy hasonló eset miatt.

Most a 120-ason tört be az utastérbe a forró hűtőfolyadék gőze, bárkit leforrázhatott volna, de a pánikolva leszaladó utasok közül szerencsére nem sérült meg senki. A mostani baleset egy régi Ikarus busszal történt, az előző egy újabb Mercedes járművel, amit használtan szerzett be a BKV. Azt a buszt a rendőrség lefoglalta, gondatlan veszélyeztetés gyanújával nyomoznak az ügyben.

A hőségben egyébként sok budapesti járattal gond van: az Index felidézi, hogy az új, méregdrágán beszerzett hibrid Volvók utasterében is 45 fokot mértek. A dízel és elektromos üzemmódban egyaránt működő buszok akkumulátorait ugyanis a fékezés során felszabaduló energia tölti, de ha a busz dugóban toporog, akkor először a klímát kapcsolja le a rendszer.

Ha a metrót nézzük, ott azt hihetnénk, hogy a föld alatti metróalagutak aránylag hűvösek – csakhogy a jelenleg a 3-as vonalon közlekedő, végletekig elavult szovjet kocsik mind gyorsításkor, mind fékezéskor jelentős hőt termelnek. A szerelvényeken persze klíma sincs, és a szellőzésük is elégtelen.

A régebbi Ikarusokon – a 412-es, 415-ös, 435-ös típusokon – ráadásul még a fűtés is jó eséllyel megy, még a legnagyobb melegben is. Ha az elégtelen karbantartás miatt kevés a hűtővíz a rendszerben, vagy baj van a hűtéssel, a sofőrök kénytelenek kinyitni a fűtéscsapot, hogy ne melegedjen túl a motor. Ha ugyanis végigáramlik a hűtővíz az egész buszon, akkor jobban lehűl, mintha csak a motor körül keringtetnék.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik