Belföld

Pénzt kérhet a MÁV-tól, ha nem tud netezni a vonaton

máv (Array)
máv (Array)

Ha a MÁV megígéri, hogy ingyen wifi lesz a vonaton, aztán mégsem működik a szolgáltatás, az utas jogosult lehet a kártérítésre - írta meg a hirado.hu.

A hirado.hu értesülése szerint a Budapest-Vác-Szob vonalon az elmúlt másfél évben rendszeresen előfordul, hogy a MÁV ingyenes wifi-elérést nyújtó járatain nem vagy nem megfelelően működik a szolgáltatás.

Ezt korábban a MÁV-Start Zrt. is elismerte, 2013 decemberében azt közölte, több járaton is problémák merültek fel a vonatfedélzeti wifi-szolgáltatásban, az utasok nem tudtak az internetre csatlakozni.

Dietz Gusztávné, a Fogyasztóvédők Országos Szövetségének elnöke a közmédia híroldalának elmondta: ingyenes szolgáltatások elmaradása esetén is szóba jöhet kártérítés, a lényeg ugyanis nem az, hogy ezek külön pénz nélkül igénybe vehetőek. Az elnök szerint az ingyenes wifi esetében nem adományról, hanem kapcsolt szolgáltatásról van szó. Önmagában az ingyenesség nem menti fel egy céget az általa vállaltak teljesítése alól – tette hozzá Dietz Gusztávné.

Gondolatmenete szerint ha az utas igazolni tudja, hogy a fedélzeti wifi-szolgáltatás kimaradása miatt közvetlen anyagi kár érte, akkor kérheti ennek megtérítését: például ha nem tudott időben megrendelni valamit a neten, vagy megrendelését nem tudta határidőre visszaigazolni és emiatt anyagi veszteség érte. Még eszmei kár miatt is pénzt kérhet az utas: ekkor van lehetősége, ha egzakt módon nem lehet kiszámolni az őt ért veszteséget. Ilyen eset, ha a vonaton közlekedő személy utazása idején csak a neten lenne képes valakivel kapcsolatot teremteni, aminek az elmaradása, illetve a késlekedés érzelmi, eszmei veszteséggel jár számára.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik