Belföld

Elárulták, miért került Simicskához a plakátpénz

Simicska-Lajos(1)(960x640).jpg (Array)
Simicska-Lajos(1)(960x640).jpg (Array)

A kormányellenes plakátkampány költségvetése elkészült és az is kiderült, miért Simicska pénztárcájába kerülnek a tízmilliók.

Az Átlászón publikáló Vastagbőr blogon jelent meg a többek által feszegetett kérdésre adott válasz. Korábban a Mandineren megjelent cikkben nehezményezték, hogy az ellenplakát-kampányra összekalapozott tízmilliók a korábban az Orbán-érdekszféra pillérének számító oligarcha vagyonát gyarapítják. A cikk felvetette: több mint 40 ezer óriásplakát-hely van az országban, ebből mindössze 5100 tartozik a Simicska-érdekeltség Publimonthoz.  Példának a Jobbik 2009-es, 1000 plakátos akcióját hozták, akkor a párt “12 millió forintból kisebb, független, hazai tulajdonban lévő cégek felületein” kampányolt egy éven keresztül.

A blog szerint azért esett a Publimontra választásuk:

“Mert csak. Mert paradicsomért se a pékségbe megyünk, hanem a zöldségeshez. Nyilván tudjuk mi is, hogy a Publimont Simicska Lajosé, és pont ezért.

Magyarázatuk szerint a Publimonton kívül a Fidesz-kedvenc Garancsi-féle ESMA, és a JCDecaux rendelkezik annyi, és olyan jó helyeken lévő óriásplakát-felülettel, ahol érdemes elindítani egy ilyen és ekkora kampányt. Hozzáteszik: Garancsinak nem akarták odaadni a pénzt, és valószínűleg ki sem tette volna a plakátokat, azonban arról nem esik szó, hogy egyáltalán kértek-e árajánlatot a Garancsi-érdekeltség ESMA-tól.

“A JCDecaux meg kb. örül, hogy még egyáltalán működhet Magyarországon” – írják. Mikor ettől a cégtől a BKV-megállókban található citylightokra kértek árajánlatot, a társaság azt válaszolta, nem kívánnak részt venni a kampányban.

A Jobbik plakátkampányával kapcsolatban megjegyzik: a pénzt nem akarták “szélsőjobbos cégeknek” adni, így “maradt a Publimont, aminek nem falusi ABC-k mögötti, tűzfalra néző plakáthelyeik vannak.” 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik