Belföld

Így pihen a magyar

tévénézés (nézettség, )
tévénézés (nézettség, )

A legtöbben a tévé elé ülnek kikapcsolódni, vagy zenét hallgatnak, esetleg olvasnak, neteznek. Szabadidejüket kevesen töltik sporttal, színházzal.

A Tárki vizsgálta tavaly év végén több mint ezer fős reprezentatív kutatással, hogyan töltik a magyarok tízperces vagy többórás szabadidejüket. A felmérést a Nespresso rendelte. A céget leginkább az érdekelte, mennyit kávézunk, de több is kiderült a kutatásból. 

A vizsgálat szerint a 10 perces szabadidőben a legnépszerűbb kikapcsolódási mód a kávézás, 67 százalék nyilatkozott így. Ezen kívül a beszélgetés és a sétálás a leggyakoribb, a cigarettáért pedig a megkérdezettek 31 százaléka nyúl.

Hosszabb szabadidejét a magyar lakosság 85 százaléka tévénézéssel, zenehallgatással, 75 százaléka baráti, vagy családi beszélgetésekkel tölti, ezt a könyv- vagy újságolvasás és az internetezés követi. A megkérdezettek 52 százaléka kertészkedéssel vagy barkácsolással, 39 százalékuk kávézással, teázással, 30 százalékuk mozgással, 24 százalékuk pedig kulturális programmal kapcsolódik ki.

A több mint 60 országban, mintegy 8 ezer munkatárssal működő Nespresso székhelye a svájci Lausanne-ban található, anyavállalata, a Nestlé, a világ legnagyobb élelmiszeripari társasága. A Nestlé 2013-ban 10,0 milliárd svájci frank (2700 milliárd forint) adózott nyereséget ért el, 6 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. A cég forgalom nem egészen 3 százalékkal, 92,2 milliárd svájci frankra nőtt.

A nyilvános cégadatok szerint a Nestlé Hungária Kft. nettó árbevétele 2013-ban 109,77 milliárd forint volt, szemben az előző évi 103,43 milliárd forinttal. Adózott eredménye tavalyelőtt 1,7 milliárd, míg az azt megelőző évben 425 millió forintot tett ki.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik