Belföld

BKK-t szidó kampánnyal nyomulnak a liberálisok –

Tarlós Istvánnak és Vitézy Dávidnak egyaránt mennie kell idén ősszel - jelentette ki aMagyar Liberális Párt (MLP) főpolgármester-jelöltje.

Összegyűjtötte és a tervek szerint hétfőn délután le is adja az induláshoz szükséges támogató aláírásokat a Magyar Liberális Párt (MLP) főpolgármester-jelöltje. Bodnár Zoltán ezt hétfői, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) épülete előtt tartott, hétfői sajtótájékoztatóján jelentette be, amelyen bírálta az elmaradt fővárosi közlekedési fejlesztéseket.A jelölt azt mondta, közel hétezer támogatást gyűjtöttek össze egy igen intenzív kampány során. Az induláshoz ötezer érvényes aláírás szükséges.

Bodnár Zoltán ezután arról beszélt, hogy Tarlós István főpolgármesternek és a BKK-t vezető Vitézy Dávidnak 2010 előtt volt ideje felkészülni arra, hogy mit kellene tenni a fővárosi tömegközlekedéssel, de Tarlós ígéretei közül kevés valósult meg.

Elismerte, hogy néhány változtatást végrehajtottak, például átadták a 4-es metrót és új szerelvények érkeztek a 2-es metró vonalára. Eközben viszont késik a 3-as metró felújítása, amiről a város vezetése “büszkén mondja”, hogy elkezdődik, mert a kormány engedélyt adott a hitelfelvételre, de azt nem sikerült kiharcolni, hogy ezt költségvetési támogatásból hajtsák végre – vetette fel.

Úgy folytatta, előbb-utóbb “valami történni fog” a fonódó villamosok és az elektronikus jegyrendszer ügyében is, pedig utóbbinak elméletileg már 2012-ben működnie kellett volna. Folyamatosan húzódik a trolibusztender is, habár ebben az ügyben talán hamarosan el lehet jutni a szerződéskötésig – mondta Bodnár Zoltán.

A budapesti közlekedésfejlesztés nemcsak a város ügye, hanem az egész országé -– hívta fel a figyelmet. Kijelentette: Tarlós Istvánnak és Vitézy Dávidnak egyaránt mennie kell idén ősszel.

Bősz Anett, a Liberálisok ügyvivője felhívta a figyelmet arra, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2011-ben döntött az időalapú elektronikus jegyrendszer bevezetéséről, amihez több mint húszmilliárd forintot lehetett volna szerezni az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank hiteléből. A fővárosnak csak négymilliárdot kellett volna előteremtenie ahhoz a beruházáshoz, amelyik csökkentette volna a bliccelés lehetőségét és kényelmesebbé tette volna a jegyvásárlást – mondta.

A hőpapíros jeggyel szerinte az a probléma, hogy úgy “vett ki a fővárosiak zsebéből” 85 millió forintot, hogy mindössze az elektronikus jegyet helyettesíti.

A sajtótájékoztató alatt az MLP egyik aktivistája egy kinagyított BKK-jegyet tartott a kezében, amelyen “Vonaljegy egy útra a Főpolgármesteri Hivatal elhagyására. Beváltható 2014 őszén.” felirat állt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik